Aviseringar
Rensa alla

Vilken signalsubstans är din favorit, varför?


Ämnesstartare

han solo 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: hur fan ska jag veta det?

+1. Skulle inte skada med mer bakrundsinfo från kulturmarxisten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar Adrenalin och Oxytocin. De får gärna turas om då de är lite varandras motsatser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar adrenalin och serotonin mest av dom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

gaba!

Det verkar som om GABA nivåer blir påverkade av Seratonin nivåer i kroppen. Du kanske inte är en expert men verkar några av de här tipsen vara galna? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oxytocin och melatonin utgör typ hälften av min kroppsvikt. så de, kanske.


   
SvaraCitera

seratonin är bra. hoppas min kropp fattar själv hur man gör sånt i lagom nivåer snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den där man får av knakr ellr den av kärlek ja vet inte Galen


   
SvaraCitera
salmon

Blivande_japan:

seratonin är bra. hoppas min kropp fattar själv hur man gör sånt i lagom nivåer snart

Ah samma här. Fast efter snart åtta års zoloftätande börjar mitt hopp dö ut. Men men.
Vad heter det där positiva man får efter att man exempelvis tränat? Det är trevligt! 


   
SvaraCitera
Lounge

kulturmarxisten:

vrf borde du inte vara glad?

när jag är deppig that is


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Det verkar som om GABA nivåer blir påverkade av Seratonin nivåer i kroppen. Du kanske inte är en expert men verkar några av de här tipsen vara galna? 

det finns väl visst stöd för att det fungerar att snaska 5-htp eller tryptofan, men jag har inte läst några studier om hur teanin, taurin eller glutamin skulle påverka gaba och serotonin. glutamin är dessutom en icke-essentiell aminosyra och jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja betala för en produkt som kroppen kan tillverka själv. om man vill leka med sin biokemi är det nog effektivast att äta sådant som redan har forskats en del på, det vill säga ägna en halvtimme av sin dag åt att gå till vårdcentralen och gnälla sig till ssri. ljusterapi och motion är goda råd, men det finns ingen poäng i att äta livsmedel med hög halt av gaba, eftersom det inte kan korsa blod-hjärnbarriären och komma till användning i hjärnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Endorfiner


   
SvaraCitera

Oxytocin är fint. Kärlekssubstansen. Det och adrenalin, adrenalin är ofta förknippat med mindre trevliga situationer, så det är lite svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det ena leder till det andra osv


   
SvaraCitera