Aviseringar
Rensa alla

Vilken smartphone ska jag köpa?


Ämnesstartare

Det sägs att en ny iPhone med namnet 5 kommer att presenteras imorgon. Android suger verkligen tycker jag [crazy]
iPhonen fungerar alltid och det är hög kvalité på apparna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Android suger verkligen tycker jag[crazy]

Det där var du gärna utveckla! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det där var du gärna utveckla!

Har haft 2 androider som lekmobilen tidigare. En Desire och en Balde. Tyckte illa om båda då var krångliga och tråkiga. Nu innan sommaren köpte jag en Galaxy Tab 7.7 då jag tyckte att den var smidigare att bära på än iPad. La in ICS i den i hopp om att det skulle vara bättre än Gingerbread som dom två andra telefonerna haft. Visst var ICS lite vassare men finns fortfarande appar som kraschar, appar som går i fel upplösning. Tycker inte att android känns så framåt. Det roliga är att iOS i iPhone har sett mer eller mindre lika ut som för 5år sedan även om endel nya funktioner har tillkommit med åren. Tycker att det fortfarande känns framåt medan android 4.x fortfarande känns 2010.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

Iphone (Du röstade på detta alternativ)

Bästa mobilen jag haft (sedan min Sony Ericsson W810i).
Som det redan är nämnt kommer den nya iFånen ut imorrn (om nu inte Apple vill hålla kvar den ett tag till) annars rekommenderar jag åtminstone 4S som jag har.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Burrito:

PC

vad som med android isf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KAN JAG FÅ FLER RÖSTER ELLER!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp inte en symbian. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja med att köpa den billigaste du kan hitta, sen när du hittat saker som du vill förbättra osv kan du slå till på något annat!

Köpte en för 800 och då ingick det internet i ett år.


   
SvaraCitera

Galaxy S3 går som ett jehu, har (för en smartphone) väldigt bra batteritid och har dykt ganska rejält i pris på senaste tiden. Är du mer ekonomiskt lagd är S2 fortfarande betydligt bättre än allt HTC och Apple har att erbjuda, och kostar inte särskilt mycket. Båda rekommenderas starkt.

HTC envisas med att installera sitt groteska malware Sense på alla sina telefoner, vilket gör dem sega och opålitliga. Dessutom klarar de inte av att skicka ut uppdateringar; första uppdateringen jag fick till min Desire Z gjorde wlanet obrukbart vilket tvingade mig att roota jävelskapet, nedgradera till en äldre version och göra om hela uppdateringen. Hade jag varit mindre pillig hade jag helt enkelt fått leva med en halvfungerande telefon. Undvik!

iPhone har ett pinsamt dåligt interface och saknar mycket funktionalitet Android har - att Apple slutat försöka konkurrera med produkter och gått över till att publicera fejkade benchmarks och stämma alla som tillverkar avlånga objekt med rundade hörn för patentintrång istället säger en hel del. Därtill har S4:an som folk rekommenderar dig fullständigt undermålig hårdvara och byggkvalitet (brotip: glas är ett DÅLIGT material att bygga saker av), och om det som ryktats om femman är sant kommer även den att ha hårdvara som hör hemma 2010. Undvik som pesten.

Myksa:

Tar tillbaka. Läste att de var skit.

Av någon anledning verkar "tålig" numera betyda "överlever förhoppningsvis att transporteras i samma ficka som dina nycklar i en halvtimme" och form prioriteras över funktion. Tack så jävla mycket, Apple.

Schism:

Min Galaxy S3 funkar nästan perfekt. Batteritiden är väl inte den bästa, dock.

Min erfarenhet är den motsatta - batteritiden är fantastisk jämfört med min gamla Desire Z. Visserligen kanske HTC-skit inte är den bästa måttstocken, men...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

HTC envisas med att installera sitt groteska malware Sense på alla sina telefoner, vilket gör dem sega och opålitliga

Lite samma sak med touchwiz imo


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Lite samma sak med touchwiz imo

Ja, men inte i samma utsträckning som Sense. Vill man ha "riktiga" Android bör man naturligtvis investera i en Galaxy Nexus eller liknande CyanogenMod finns visserligen, men jag litar inte på dem sedan de vägrade acceptera patchar för att ge skräpdata till program som spionerar på ens adressbok och liknande med motivationen att "då kanske de som skrivit programmen som spionerar på användaren blir sura på oss".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Ja, men inte i samma utsträckning som Sense.

Jag tycker nästan touchwiz är sämre, men det är väl en smaksak.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jag tycker nästan touchwiz är sämre, men det är väl en smaksak.

Kan ha att göra med vilken hårdvara man upplevt respektive system på också. Hade Sense på en Desire Z, och TouchWiz på en Galaxy S3; det är inte omöjligt att S3:ans löjligt överdimensionerade hårdvara kompenserar för ett laggigt interface.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

det är inte omöjligt att S3:ans löjligt överdimensionerade hårdvara kompenserar för ett laggigt interface.

alltså tycker både touchwiz och sence flyter på ganska bra (iofs inte sp bra på z:an men ex desire HD), men gillar sences ui mer (säger iofs inte sp mycket alls, kör på apex launcher nu)


   
SvaraCitera

Burrito:

Samsung Galaxy (Du röstade på detta alternativ)

Köp bara!


   
SvaraCitera