Aviseringar
Rensa alla

Vilken Sony Ericsson Walkman-telefon ska jag köpa?


elinc:

Ahw. Dessvärre inte. Vi borde kombinera Ericssons med Nokia. Typ klona en värsta hyperphone eller nåt.

[y]


   
SvaraCitera

Jag ska köpa Sony Ericsson Satio som släpps till oktober i år.

''Satio ger en överlägsen upplevelse av filmer, tv-serier och videoklipp tack vare en 3,5-tums skärm och knivskarpt 16:9 widescreen-format – precis som på bio. Och med 12,1 megapixelkameran tas fantastiska bilder som enkelt kan delas med vänner. ''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Ingen. De går sönder. Satsa på en 3310 eller någon annan nokia.

Vad grundar du det på? Sony Ericsson skiljer inte markant från andra tillverkare statistiskt sett.

elinc:

Ja verkligen. Det finns en anledning till att Nokia är störst [smile]

Mest för att de säljer sjuka mängder lågprismobiler i tredje världen. Inte för att deras dyrare modeller skulle hålla högre kvalité. Därmed inget ont om Nokia. Min personliga åsikt är att de gör bättre telefoner. Mest för att jag är en sådan som efterfrågar maximalt med funktioner.


   
SvaraCitera
elinc

elinc:

Det finns en anledning till att Nokia är störst [smile]

Husknuten:

Min personliga åsikt är att de gör bättre telefoner

[cute]

Nejmen, som 17åring så har man ett stort antal kompisar som har diverse Sony Ericssons som går sönder. Märker också en del modeller som särskiljer sig en hel del i kvalitet. Till exempel S500i. Jag har klart sett fler såna med trasiga knappar än inte.
Ungefär detsamma gäller W595.


   
SvaraCitera

elinc:

Nejmen, som 17åring så har man ett stort antal kompisar som har diverse Sony Ericssons som går sönder. Märker också en del modeller som särskiljer sig en hel del i kvalitet. Till exempel S500i. Jag har klart sett fler såna med trasiga knappar än inte.
Ungefär detsamma gäller W595.

elin har rätt[y]


   
SvaraCitera
elinc

Coffeshop:

elin har rätt[y]

Haha yay [rolleyes]


   
SvaraCitera

har sony ericsson, glappigt hörluruttag men annars schyst då jag tappat den i golvet ett tjugotal gånger and still going strong


   
SvaraCitera

SE W995


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

har sony ericsson, glappigt hörluruttag men annars schyst då jag tappat den i golvet ett tjugotal gånger and still going strong

Det är ett återkommande problem på sony ericsson, de funkar inte att aktivt använda dom som musikmobiler, faktumet är att dom jävla uttagen börjar glappa ganska omgående.


   
SvaraCitera

emo_max:

faktumet är att dom jävla uttagen börjar glappa ganska omgående.

sj köper jag en ipod då jag använder min mobil till att ringa med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Nejmen, som 17åring så har man ett stort antal kompisar som har diverse Sony Ericssons som går sönder. Märker också en del modeller som särskiljer sig en hel del i kvalitet. Till exempel S500i. Jag har klart sett fler såna med trasiga knappar än inte.
Ungefär detsamma gäller W595.

Alla tillverkare har olycksbarn. Jag undrar hur det sett ut om dina kompisar haft t.ex. Nokia 6280 istället. Förmodligen precis lika illa eller värre. Statistiskt sett är det inte direkt någon större skillnad mellan SE och Nokia så att välja bort ett märke bara för att telefonerna skulle "gå sönder" är inget annat än idiotiskt. Dock kan det vara lämpligt att välja bort specifika modeller som är dokumenterat problemdrabbade oavsett vem som tillverkat dem.

emo_max:

Det är ett återkommande problem på sony ericsson, de funkar inte att aktivt använda dom som musikmobiler, faktumet är att dom jävla uttagen börjar glappa ganska omgående.

Beror ju på hur man hanterar grejerna också. Inga anslutningar tål att man rycker och sliter för mycket i dem. Är man försiktig är SEs kontakter i allmänhet inget problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

Beror ju på hur man hanterar grejerna också. Inga anslutningar tål att man rycker och sliter för mycket i dem. Är man försiktig är SEs kontakter i allmänhet inget problem.

Om man har skiten i fickan, men kontakten i, varje dag i en månad, då är de kört. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera

bububu:

Walkman-mobil

har en w902:a , och den har funkat förvånasvärt bra.
absolut inget krångel , medans andra med likadan mobil har haft massvis.

Det hänger nog bara på tur när man köper antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emo_max:

Om man har skiten i fickan, men kontakten i, varje dag i en månad, då är de kört. Så enkelt är det.

Definitivt inte. Jag har använt SE-lurar i år på det sättet utan problem. Kanske dags att vara lite mer försiktig om sina grejer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

Definitivt inte. Jag har använt SE-lurar i år på det sättet utan problem. Kanske dags att vara lite mer försiktig om sina grejer?

Definitivt inte, jag tror snarare att du är nån sorts mesanvändare, överdriven försiktighet skall inte vara nödvändigt. Vill du ha en musikmobil, köp en nokia, dom har vettiga kontakter iaf


   
SvaraCitera