Aviseringar
Rensa alla

Vilken sorts av musik lyssnar ungdommar på?


Ämnesstartare

Som frågan lyder. Vilken sorts musik lyssnar ungdomar på?

Jag själv lyssnar bara på dansband men det är intressant att veta vad anda lyssnar på.


   
Citera

alla lyssnar på olika musikgenrer


   
SvaraCitera

Allt möjligt, gammal rap, nutidens rap, 30/40/50/60-tals, lofi, jazz, elektro, osv osv


   
SvaraCitera

poprap skulle jag gissa på att andra lyssnar på. det var det de lyssnade på på träslöjdslektionerna för ett år sedan

på senaste har jag lyssnat på mycket Weezer.

och så musik från tv-spelet ace attorney 2, musik från tv-spelet ace attorney 3, The Underachievers [NL],

japansk jazz


   
SvaraCitera

Fråga inte mig


   
SvaraCitera

Jag lyssnar mest på vinyl.. och då brukar det  80s/syntpop/new age pop.. Bland annat på den underbara ny/gamla dreampop gruppen Niki & The Dove HjärtaHjärta s


   
SvaraCitera

Antingen metal eller så kallad pundarmusik (slum osv..)


   
SvaraCitera

jag lyssnar på allt för att jag gillar i princip alltCool


   
SvaraCitera

Punk e typ det enda jag lyssnar på:)) Men asså jag lyssnar ju även på yungblud, lana del ray osv


   
SvaraCitera
Cobrak

oldschool hiphop, triphop, electronic, funk, soul, jazz, r&b


   
SvaraCitera
Cobrak

oldschool hiphop, triphop, electronic, funk, soul, jazz, r&b, lofi, ambient


   
SvaraCitera
Cobrak

oldschool hiphop, funk, soul, jazz, r&b, triphop, electronic, lofi, ambient, chillstep


   
SvaraCitera
dwadw

electronic, lofi, ambient, chillstep, indie, rock/metal, pop - mestadels från 80-talet eller nå, Psychedelic Rock/Pop å alternative. 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

tror de flesta ungdomar lyssnar på rap just nu, tycker iallafall att det verkar populärt. 

själv så lyssnar jag på typ alla olika sorters rock och metal, men även en del kpop och rap Rodnar


   
SvaraCitera