Aviseringar
Rensa alla

Vilken stad i USA vill du helst bo?


Jag tycker att det är synd att personer påverkas så mycket av TV. Allas drömmar är LA, Miami, NYC och de stora städerna och tror att de ska få ett liv som det är på TV. Sanningen är att om ni vill bo i centrum av dessa städer kostar en liten lägenhet några miljoner dollar och det enda alternativet är att bo i utkanterna och dessa är fyllda av kriminalitet, droger osv. USA är mycket, mycket, mycket annorlundare än vad ni ser på TV. 1% av de i USA äger mer än vad de resterande 99%:en äger tillsammans, och det är dessa 1% ni får se i serier/filmer. Till och med en lägenhet som den i How I met Your mother kostar väldigt, väldigt mycket.

99% av de som har en dröm om att bo i USA kommer inte att förverkliga den och den procenten som gör det lär inte bo i sin drömstad. Lönerna är riktigt låga där och eftersom att nästan alla som vill bo i USA är lågutbildade (nästan alla) så blir det bara ännu värre. Och sen måste ni söka om VISA osv. osv. Det är ett jävla krångel.

Personer som t.ex. vill flytta till NYC (jag har några personer att gå på) är sådana som dagdrömmer och tror att allt kommer att lösa sig, de går oftast på estetiska programmet i gymnasiet för att de tror att de blir skådespelare/gitarrist som tror att de ska få ett genombrott om något år och det enda de gör är att kolla möbler, tapeter osv. till sitt penthouse som i själva fallet kostar $50m USD och $1m USD i underhållskostnader varje år med egna husor, många rolls royce bilar och en bentley hit och dit.

Det är bara att inse faktum - antingen så utbildar du dig eller så struntar du i att drömma. Det kommer att få dig deprimerad när du i slutändan inser att du egentligen bara kommer att sitta i en etta här i iskalla Sverige. Men jämför vi iskalla Sverige med USA är det ett paradis här, du får allt serverat på silverfat mot vad? 31.42% av din lön? Vad får du i USA? Förlorar du ditt jobb är det kört. Kapisch. Poff. Ingenting. Banken tar ditt hus/lägenhet, du blir utsparkad och Sverige prioriterar inte dig när du vill komma tillbaks utan de prioriterar skadade personer från u-länder.

Antingen så utbildar ni er eller så har ni en väldans tur och gifter er rika eller lyckas med ett företag avsevärt bra.


   
SvaraCitera

Dubbelpost.


   
SvaraCitera

MaxVoltage:

Det är bara att inse faktum - antingen så utbildar du dig eller så struntar du i att drömma.

Att be människor sluta drömma är otroligt inskränkt. Man kan flytta till USA bara för upplevelsen men sedan kan man också välja att jobba där för att marknaden är så otroligt mycket större än i Sverige. Själv ska jag jobba med att äga och förädla industri och hyresfastigheter både i Sverige och USA, behövs ingen utbildning för det. Alla kräver inte ett liv med tjugo bilar i sitt garage och en sönderopererad fru, vissa vill bara uppleva så mycket som möjligt medan man kan innan man är död för alltid. Så även om man skulle flytta till USA och misslyckas så är det garanterat en upplevelse som skulle berika en liv. Men om du vill leva ditt lilla säkra liv utan att ta en enda risk så varsågod men det är den som gjort för lite i sitt liv som ångrar sig på dödsbädden, inte den som gjort allt. Det spelar ingen roll hur långsam eller hur många misstag man gör, så länge man försöker är man långt före alla som inte gör det.

Imagination will often carry us to worlds that never were. But without it, we go nowhere. - Carl Sagan


   
SvaraCitera

MaxVoltage:

Antingen så utbildar ni er eller så har ni en väldans tur och gifter er rika eller lyckas med ett företag avsevärt bra.

Jag tycker att du är väldigt fördomsfull i ditt inlägg. Väldigt fördomsfull.

Det enda jag håller med om i ditt inlägg är möjligtvis att det finns stora inkomstklyftor i landet, samt att svenskar ofta drömmer om NYC, Miami och L.A.

Själv ser jag inte riktigt fascinationen med dessa städer efter att ha bott i landet i 6 månader. Det enda som lockar med NYC för mig är att jobba där. Men när det kommer till boende så bor jag hellre i en klassisk amerikansk "suburb" utanför Washington D.C.

Och där är inte huspriserna högre än i exemeplvis Stockholm.


   
SvaraCitera
Sonya

California, Los Angeles, Las Vegas, New York, Florida, Washington... [zzz][cool]


   
SvaraCitera

Colorado


   
SvaraCitera

Den fetaste. Gillar tjocka.


   
SvaraCitera

ngn mindre stad/by 

typ aspen pga bra skidåkning osv


   
SvaraCitera
reben

flemingsburg


   
SvaraCitera