Aviseringar
Rensa alla

Vilken stad kommer du ifrån? Vilket landskap? Hur är det att bo där?


Idoufe:

Bor där det finns ETT gatuljus.

vargön?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

vargön?

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag kommer från Dalarna som ligger tvåa i klamydiastatistiken och är fullt av semi-alkade gubbar, volvo 740 och döda bruksorter.


   
SvaraCitera

Idoufe:

Nä.

ok, de har också bara ett gatuljus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här bor jag..typ
Det är ganska tråkigt


   
SvaraCitera
KSENIA

Kommer från sossestaden trollhättan. Växte upp i en lägenhet i stadsdelen stavre, vilket är ett typiskt svensson-ställe. Världens godaste kebabsås kommer från trollhättan, samt världens godaste pizzor. hej d¨å

ps. har flyttat därifrån och bor numera i en av eskilstunas tattarstadsdelar, men eftersom det finns så många tattarställen i eskilstuna säger denna information inte så mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är från Göteborg. Älskar staden, har det mesta och lite till( andra långgatan[love]). Orkar inte skriva mer, ni kan förmodligen det mesta om Götet, kan ni inte det så är ni sämst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Född och uppvuxen i Lidköping. Brukar skryta med att vi har Nordens största torg och ligger vid Sveriges största insjö, så ja flytta hit om ni gillar stora torg och fett mycket vatten! [party]

Dold text: Seriöst, det enda positiva med staden är att man kan flytta härifrån och det bara är 1,5 timmar från finfina Göteborg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer ifrån Örnsköldsvik, en hamnstad längs västernorrlands kust. Väldigt trevlig stad som har vuxit en hel del de senaste åren och säkert kommer växa mycket mer nu när botniabanan börjar bli färdigställd.


   
SvaraCitera

Bor i Tumba, Botkyrka.

helutuhle:

botkyrka, "kommunen är känd som en mångkulturell kommun och av invånarna har 50,8 procent utländsk bakgrund och 35,2 procent är utrikes födda, vilket är högst bland kommunerna i Stockholms län och endast jämförbart med Haparanda kommun."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

Nordens största torg

[tard]

Åker dit i morgon[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer ursprungligen från Östergötland, söder om Östgötaslätten.
Helt ok landskap. Nära till det mesta om man har bil eller bor på sträckan mellan mjölby och norrköping.

Jag bodde inte på den sträckan utan mitt ute i skogen i närheten av Mjölby (Fast vid åkrar. Annars när jag beskriver mitt hem som en plats i skogen så tror folk att jag bor i ett litet torp i en glänta, så är icke fallet. Men det är väldigt nära till skogen).

Naturen är fin. Mycket träd(barrskog och lövskog blandat), stenig jord och en och annan tjärn. Det är lätt kuperat men det finns även stora åkrar som man kan stå på och få känslan av att himlen ska sluka en.

Kollektivtrafiken existerar knappt. Det går en buss eller två vid konstiga tider på dygnet. Jag har åkt med en sådan en gång under mina 19 år där ute.
Vill man inte bli helt isolerad krävs alltså bil och körkort.

Folket är okej. Alla känner alla (i alla fall om man har barn eller är det minsta aktiv i den lokala sportföreningen), men det finns såklart en hel del kufar (som sig bör på landet).

Känner någon för att flytta dit? [y]


   
SvaraCitera

Bor i Norrbotten, ett landskap i nordostliga Sverige. Här finner man världsmetropoler såsom Pajala, Överkalix, Piteå, Kalix, Boden och Luleå. Vintertid är det inte ovanligt att vi har Sveriges lägsta temperaturer och på sommaren kan vi då och då faktiskt ha bland Europas högsta temperaturer då vi någon gång ibland får en släng av ryssvärmen. Om man bortser från ryssvärmen har vi rätt svala somrar. Naturen består väl mest av skog. Befolkningen i Norrbotten består mestadels av mygg, halvfeta gubbar som pratar onödigt högt, finniga tonårspojkar med snus under läppen som skryter om sina skotrar, medelålders kvinnor som känner sig ofantligt häftiga när de lärt sig ett nytt ord på utländska, en ganska normal mängd fjortisar, någon någorlunda vettig och normal människa här och där och så jag då. I Norrland ligger allt väldigt långt ifrån allt annat, så vår syn på distanser skiljer sig en hel del från resten av Sveriges.

Bor i Norrbottens läns residensstad, Luleå (uttalas av invånarna oftast Lule/Lulä). Tätorten har lite mer än 46 000 invånare och kommunen har runt 74 000. För att citera Wikipedia: " Luleå är ett metallurgiskt centrum". Luleå har en stor stålindustri och är en universitetsstad, då det är den enda staden i Norrbotten som har ett universitet (så vitt jag vet). Vi har på grund av detta skonats en del från hemsketer som pitemålsliknande dialekt. I Luleå är man av någon anledning väldigt duktiga på basket (detta är inget som har smittat av sig på mig), har ett basketgymnasium med riksintag och ett basketlag som tagit SM-guld ganska många gånger. I Luleå tycker även många att vi har ett superbra hockeylag, baserat på lagets hittills enda SM-guld 1996.

Kulturellt sett är väl inte Luleå så mycket att skryta med. Vi har ett kulturhus, ett teater- och danshus och något museum. Om man inte uppskattar konserter med Björn Skifs, Takida och diverse dansband finns det två andra alternativ - Lillan eller Föreningsgatan 7 (i folkmun ofta kallat för "huset" eller "punkhuset") som har spelningar främst med lokala band, men då och då något punkband från södra Sverige eller till och med något annat land!!!

Jag bor i den stadsdel som anses vara invandrartätast och stökigast. Särskilt stökig tycker jag dock inte att den är. Ibland burnar någon med bilen och ibland spelar vår granne hög musik på nätterna.

Det är inte fullt lika hemskt som det låter. Men mina planer är väl att flytta härifrån så fort jag gått ut skolan. Gillar dock Norrland, så vill gärna stanna här. (Det vill inte Åtta) Skulle känna mig hemskt malplacerad om jag hamnade på ett ställe som inte har snö eller enbart slask på vintern och där jag inte kunde säga "pumla" eller äta pitepalt utan att ses som lite konstig.

Vet att ni orkar läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

bor i örebro län

va fan?? hade placerat dig i sthlm [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

va fan?? hade placerat dig i sthlm

haha varför [crazy]


   
SvaraCitera