Aviseringar
Rensa alla

Vilken världsdel skulle du kunna ägna ett år att utforska?


Ämnesstartare

Om du skulle åka på en resa över ett år i någon kontintent - vilken skulle du välja då? Vad lockar dig, vart vill du resa, vilken djupkultur vill du andas in och lära dig mer om?

Anarkandi:

Sydamerika (Du röstade på detta alternativ.)

Den här världsdelen, särskilt norra delen, fascinerar mig väldigt mycket. Kuba, Brasilien, språket, kulturen och maten verkar väldigt mysig. Men också nordamerika genom couch-surfing, volontärande och lifta och så.

Skulle dock vilja ägna nästa år åt att lära känna sverige bättre, couch surfa, resa omkring och så, och sen studera till hösten i ett år, och sen åka bort ett par månader till något sådant land och släppa ut lite koldioxid. Skulle vara häftigt.


   
Citera
Ämnesstartare

Genom ordet utforska, studera osv får du det att låta som någonting dötrist och exakt varför skulle man utforska samt studera Sverige????? Man lär ju dö på kuppen av boredoom!!!!!

vill utforska hela världen!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min Röv.

+

Anarkandi:

Sverigedemokrat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nordamerika (Du röstade på detta alternativ)

Eller europa men det skulle jag nog inte ägna ett år åt. Om jag inte flyttade till Frankrike.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Min Röv.

oj, är den så stor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Afrika (Du röstade på detta alternativ)

Spännande ställe, intressant att se både den Europeiska, den Amerikanska och den Kinesiska kolonialiseringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Sydamerika (Du röstade på detta alternativ)

Regnskogarna och allt, fin natur [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

oj, är den så stor?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

vill utforska hela världen!!!

Men om du begränsar dig till någon 🙂

Angelize:

Genom ordet utforska, studera osv får du det att låta som någonting dötrist och exakt varför skulle man utforska samt studera Sverige?

Utforska är ju inte dödtrist. Studera människor, naturen, omgivningen och kulturen är väl inte dödtrist, behöver inte alls ha att göra med att läsa och plugga, bara att resa runt i ett område och se hur det är och göra det man vill göra där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Oceanien (Du röstade på detta alternativ)

skulle dock bara vara där när det är "vinter"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Utforska är ju inte dödtrist. Studera människor, naturen, omgivningen och kulturen är väl inte dödtrist, behöver inte alls ha att göra med att läsa och plugga, bara att resa runt i ett område och se hur det är och göra det man vill göra där.

MMM, OK, JAG VILL TILL BALI OCH UTFORSKA/STUDERA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Min Röv.

Skrattade nästan. 😛

dazed_and_confused:

Spännande ställe, intressant att se både den Europeiska, den Amerikanska och den Kinesiska kolonialiseringen.

Jag borde tycka det. Men samtidigt är jag inte alls särskilt lockad av området. Har väl lite fördomar om kulturen och så, sydasien och sydamerika verkar mer lockande på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Sydamerika (Du röstade på detta alternativ)

Anarkandi:

Oceanien

känns som att man vet .. ingenting om de ställena, jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

MMM, OK, JAG VILL TILL BALI OCH UTFORSKA/STUDERA.

pluggis [cute]

bali är väl coolt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag borde tycka det. Men samtidigt är jag inte alls särskilt lockad av området. Har väl lite fördomar om kulturen och så, sydasien och sydamerika verkar mer lockande på det sättet.

Har Flash bevisat för dig att de är lägre stående lr? [crazy][cute]


   
SvaraCitera