Aviseringar
Rensa alla

Vilket är ert favorit vapen?


Ämnesstartare

Jag personligen stödjer inte vapen industrin eller mera av människors dödande men har ett brett intresse för olika vapen allt från små till stora. Mitt favorit vapen är en Smith & Wesson 500 och gillar också Winchester 12 Gauge och zip guns med andra ord hemmagjorda vapen.


   
Citera

dahlia%20cropped.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och visste ni att man kan tillverka egna eldhandvapen eller andra typer av skjutvapen hemma det finns flera olika sätt men jag skulle nog vilja både rekommendera och påstå att om man till exempel beställer en färdig ritning på ett vapen och har ett väl utvecklat CAD program plus en 3d skrivare så kan man tillverka vapnet gjort av plast det finns bara några nackdelar med det att om man inte redan har en 3d skrivare så är inköps priset för en sån maskin dyrare än att köpa ett vapen på en jaktbutik eller vapenaffär men annars funkar det men man bör också vara försiktig på grund utav att det förekommit en hel del olyckor med hemmagjorda vapen det värsta som kan hända det är att pipan exploderar eller hela tub magasinet vilket kan ledda till alvarliga fysiska skador så skulle inte säga att det är det bästa sättet att tillverka hemmagjorda vapen på men har man inga bättre förutsättningar så är detta också ett alternativ.


   
SvaraCitera

mItt favorit vapen är ar-15 och glock 19


   
SvaraCitera

Nej, det visste jag inte

Se i den här videon från 2:42


   
SvaraCitera

Vattenpistoler och gummisnodd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men en annan viktig förutsättning detta skulle jag säga gäller alla former av vapen är att man laddar dom med rätt dimensionerad och rätt typ av ammunition detta avgörs både av vilken typ av vapen det rör sig om men framför allt storleken på ammunitionen om jag tar ett exempel på ammunition som kan var svår att välja rätt till så är det hagel skott därför dom kan förekomma i flera olika Vikter, Längder och diametrar plus olika räckvidd för utspridningen av hagel det flesta hagel skotten mäts nu för tiden i enheten Gauge (kaliber).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag själv är ju ursprungligen från det södra delarna av Tyskland där det under flera år  har politiker haft en väldigt liberal  syn på  hagel jakten folk fick till och med tillverka egen hagel ammunition oftast gjord av smält bly eller en blandning med bly och kvicksilver för att effektivisera vikten på hagel skotten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En pinne 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Sverige är hagel jakten väldigt reglerad men den har inte alltid varit det om vi ser ur ett historiskt perspektiv så blev hagel jakten mer populär i Sverige någon gång på tidigt 1600-tal och avtog på 1800-talet medans i Tyskland så har hagel jakten varit ganska populär redan på 1500-talet nästan slutet av medeltiden sen i på andra år hundradet var nästan all form av hagel jakt förbuden.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:
Vattenpistoler och gummisnodd.

Slangbellor/Kodisbellor är också rätt balla iofs? (No pun intended).


Stångvapen så som Glav och Hillebard kan vara rätt prydliga och verkar roliga att tillverka och många olika varianter, men är inte säker på om de är jätteeffektiva i strid om en motståndare kommer tillräckligt nära, då får man nog vara rejält tränad och smidig för att parera ett sådant move.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och i Sverige är reglerna sådan när det gäller hagel jakt att man endast får använda druvhagel (Stål hagel) för att minska naturförorenande ämnen i naturen som bland annat Bly, Antimon, Kvicksilver,  Nickel med mera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men när det inte gäller jakt vapen eller vapen för civilt bruk då pratar jag bland annat om militära vapen så används väldig hög bly haltig ammunition för att offret som blir träffat ska dels dö av blodförgiftning och sen är det så att bly mår vara en väldigt tung metall men också väldigt mjuk vilket i sin tur gör att när offret blir träffat så splittra kulan sig och river upp ett stort så kallat skott sår därför de flesta människorna som blir skjutna i överkroppen avlider särskilt när det träffar lungorna då är det kört hela lungan rivs upp och man dör dels av syre brist men också förblödning vilket sker inom loppet av bara några sekunder tills personen är död.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns även undantag jag har känt en person som gjord tjänstgörning och han blev träffad i sin högra lunga varför han överlevde har nog mer med en slump att göra att han  hade blivit träffad och alvarligt skott skadad av ett högeldshastighets vapen vilket innebär att anslagsenergin är så hög att kulan passerar genom all vävnad och ut på baksidan av hans rygg det första arme läkaren fick göra var att stoppa blödningarna runt lungorna annars skulle han förblöda det gör man genom att stoppa in ett kork liknande föremål tills man har fyllt lungan med luft igen och syr ihop all vävnad.


   
SvaraCitera

Милиция:
Men när det inte gäller jakt vapen eller vapen för civilt bruk då pratar jag bland annat om militära vapen så används väldig hög bly haltig ammunition för att offret som blir träffat ska dels dö av blodförgiftning och sen är det så att bly mår vara en väldigt tung metall men också väldigt mjuk vilket i sin tur gör att när offret blir träffat så splittra kulan sig och river upp ett stort så kallat skott sår därför de flesta människorna som blir skjutna i överkroppen avlider särskilt när det träffar lungorna då är det kört hela lungan rivs upp och man dör dels av syre brist men också förblödning vilket sker inom loppet av bara några sekunder tills personen är död.

Så du är också intresserad av mordaspekten?


   
SvaraCitera