Aviseringar
Rensa alla

Vilket är ert favorit vapen?


Ämnesstartare

Därför tycker jag om Smith&Wesson 500 därför det är ett riktig dödligt vapen på nära håll då standard ammunitionen brukar väga upptill 300 gram vilket gör att anslagsenergin ökar upp till ungefär 50% man kan med andra ord säga att man spränger personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan öka anslagsenergin genom att göra en liten lätt kula och en stor krutladdning eller bara en otroligt tung kula


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kan generellt sätt säga att det alla flesta vapen tillverkar är intresserade av att kunna göra anslagsenergin så hög som bara möjlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket av detta går läsa i böcker men också en hel del på nätet när det gäller internet får man en bättre insikt i hur det går till att skjuta medans i böckerna får man alla grunder till vapens värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen beror ju kulans hastighet också på om pipan är räfflad för är den det så får kulan en viss rotation vilket gör att den får högre utgångshastighet men tappar också farten mindre vilket innebär att träffsäkerheten ökar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För en kula sjunker med en viss antal meter allt eftersom luftmottståndet ökar och kulan tappar sin hastighet mer och mer till slut landar den bara på marken beror ju också på med vilket vinkel man skjuter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The tactical hermit är en amerikansk sida som är för en mer pro vapen politik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så därför är det inte bra med skjut vapen det flesta morden varje dag enligt de flesta amerikanska federala myndigheter sker under emotionella tillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och därför tycker jag det till exempel inte bra att ett land som Brasilien som redan har en våg med kriminella gäng börjar få en mer liberal syn på hantering av skjut vapen är det inte nog med antal skol ungdomar som ligger inne på statens bårhus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så man kan med andra ord säga att alla skjutvapen relaterade brott hade kunnat undervikas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det värsta är inte att det finns vapen så länge de är utom räckhåll till både barn men även kriminella det finns många kriminella gäng som Mara Salvatrucha, Los Zetas, Gulf kartelen med mera och dom kör det resonomanget att vapen är makt och pengar vilket då resulterar i ett högt antal mord och olovligt användande av skjutvapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det har även funnits politiker världen runt som kört med  ungefär samma visor som det nu för tidens kriminella gäng exempel på dessa var Mao Zedong Kinas före detta ordförande i Kinas kommunistiska parti som hade ett liknade tanke sätt vilket han då en gång sa i ett tal att makt kommer alltid och enbart ur en gevärs pipa där av kommer även både citatet och användandet av ordet om en människa inte vill anpassa sig så byter man ut den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då har man verkligen inte tagit hänsyn till några mänskliga rättigheter alls anser jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om jag ska vara uppriktig och ärlig så lider jag av sjukdomen ptsd (Pretty Tired of stupid democrats)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så alla som inte tycker om amerikanska dumma demokrater kan säga på engelska: I have PTSD.


   
SvaraCitera