Aviseringar
Rensa alla

Vilket är starkast - hat vs kärlek.


Hando

Hat [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lika.

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte riktigt upplevt någon av dom[shake] men skulle nog inte säga att någon är starkare, de har bara olika egenskaper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek kommer och kärlek går men hatet består!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Känns som om fler människor har gjort mer och större dåd av hat än av kärlek.

Tror inte det är så. Det är bara det att det negativa alltid får mer uppmärksamhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Tror inte det är så. Det är bara det att det negativa alltid får mer uppmärksamhet.

Finnns ju fantastiska kärlekshistorier exempelvis den där indiern som sålde alla sina ägodelar, köpte en gammal cykel och cyklade till sverige eftersom han vart förälskad i henne när hon var på besök där. (De lever i Sverige, är gifta och har barn idag.)
Men hatet verkar kunna ta över en människa mer. Det kan ta folks liv och det verkar inte gå över på samma sätt.
Vidare kan kärlek så lätt övergå i hat, både mot den kärleken var riktad till, den som kände kärleken och människor runt omkring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, aldrig känt någon av de känslorna. Men känslor är för svaga individer, så mycket vet jag.


   
SvaraCitera

kärlek såklart
[love][love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loveloveloveloveeloveee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker hat för då kan man göra saker som t.ez. döda personen, på kärlek kan man inte göra så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Some say the world will end in fire,
Some say in ice.
From what I've tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To say that for destruction ice
Is also great
And would suffice.

Jag kan bli väldigt passionerad och leva mig in i saker, så bägge känslorna är intensiva för mig. Så jag vet inte riktigt, men jag hoppas att det är kärlek [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

på kärlek kan man inte göra så mycket.

lite kan man göra [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

tycker hat för då kan man göra saker som t.ez. döda personen, på kärlek kan man inte göra så mycket.

Det är ju mycket att med hat finns det säkert aggressioner som man kan få ut i form av t.ex. mord, misshandel osv. Men kärlekens påföljder tror jag känns mest på insidan, att man t.ex. älskar någon så mycket att det gör ont.

Och allmänt tror jag att människan kommer ihåg sånt som smärtar en lättare än sånt som fått en att bli lycklig en gång i tiden. Men aa..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

lite kan man göra [wink]

inte så mycket som man vill [crazy]

ohYEA_:

Det är ju mycket att med hat finns det säkert aggressioner som man kan få ut i form av t.ex. mord, misshandel osv. Men kärlekens påföljder tror jag känns mest på insidan, att man t.ex. älskar någon så mycket att det gör ont.

tror inte det

ohYEA_:

Och allmänt tror jag att människan kommer ihåg sånt som smärtar en lättare än sånt som fått en att bli lycklig en gång i tiden. Men aa..

tror inte det


   
SvaraCitera