Aviseringar
Rensa alla

Vilket gymnasieprogram går/gick du på?


cuzIcan:

heter nu mera IA (individuellt alternativ)

Trodde det avskaffades helt och hållet, och eleverna som ej fick slutbetyg från grundskolan vart tvungna att gå om 9:an.. [surprised]


   
SvaraCitera

S3ON:

Trodde det avskaffades helt och hållet, och eleverna som ej fick slutbetyg från grundskolan vart tvungna att gå om 9:an..

nope, de dem gjorde var att ändra namnet till ia för att iv var så nersmustat typ.... så ingen vet var det är nu:-P tror bara man går om nian om man inte fick nåt betyg alls... det blir ia för dem som fick ig i nåt av grundämnerna, det finns väl nån gräns eller nåt för hur många ämnen som får failas utan att behöva gå om, men har inte så bra koll på det....


   
SvaraCitera

cuzIcan:

tror bara man går om nian om man inte fick nåt betyg alls... det blir ia för dem som fick ig i nåt av grundämnerna, det finns väl nån gräns eller nåt för hur många ämnen som får failas utan att behöva gå om

Okay, det fanns det ju inte förr iaf, gick ut grundskolan jag med 35p, d.v.s. 2 MVG och ett VG, jag fick ju gå IV.. [rolleyes][cool]


   
SvaraCitera

S3ON:

Okay, det fanns det ju inte förr iaf, gick ut grundskolan jag med 35p, d.v.s. 2 MVG och ett VG, jag fick ju gå IV..

mvg=20 poäng vg=15 poäng

ont gick naturvetenskap med inriktning matte/data.
gick 2 av åren på ett riksidrottsgymnasium också


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

mvg=20 poäng vg=15 poäng

Ah, menade 1 MVG.. [blush]


   
SvaraCitera

Sonya:

Jag börjar gymnasium nästa år, 2013, och jag är väldigt osäker på vilken linje jag ska välja. Men jag funderar på ekonomipogrammet, då jag inte vill välja samhälle för jag tycker inte om SO ämnena så mycket.Har någon här gått på ekonomi?

Jag går Ekonomi SPINT, som är en internationell ekonomilinje med fördjupning i engelska och jag trivs som fisken i havet! Jag sa inte ljuga om att det inte är jobbigt, för det är det. Det är mycket läxor och ganska svår matte, men det är absolut värt det!


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

larssonhelen:

Jag går Ekonomi SPINT, som är en internationell ekonomilinje med fördjupning i engelska och jag trivs som fisken i havet! Jag sa inte ljuga om att det inte är jobbigt, för det är det. Det är mycket läxor och ganska svår matte, men det är absolut värt det!

ja jag vill ju helst gå på IEG på södermalm då jag hår i en ies grundskola nu. Men jag kommer säkert inte ha tillräckligt bra betyg...
Matte är verkligen inte min starka sida iallafall[wink]


   
SvaraCitera

Sonya:

ja jag vill ju helst gå på IEG på södermalm då jag hår i en ies grundskola nu. Men jag kommer säkert inte ha tillräckligt bra betyg...Matte är verkligen inte min starka sida iallafall

Haha tro mig, jag vet vad du menar! Jag skulle inte ens fått G i matte när jag gick ur nian, fick nämligen IG på alla prov (inklusive nationella) förutom ett, men det löste sig och jag tror mycket hänger på att inte ge upp och våga fråga även om man måste göra det tjugo gånger per lektion, haha!

Såg även att du inte gillar SO-ämnen? Haha, jag kan säga att det gör inte jag heller, men det enda vi har är just samhällskunskap, alltså inte historia, religion eller geografi vilket jag tycker är helt okej! Ska du jobba som ekonom, revisor eller något liknande när du blir stor så kan det ju vara bra att ha samhällsbetyget i bakfickan 😉


   
SvaraCitera

El, bra att kunna.


   
SvaraCitera

S3ON:

Trodde det avskaffades helt och hållet, och eleverna som ej fick slutbetyg från grundskolan vart tvungna att gå om 9:an..

Skulle bara vara dåligt om de gjorde så. 🙁


   
SvaraCitera

S3ON:

Okay, det fanns det ju inte förr iaf, gick ut grundskolan jag med 35p, d.v.s. 2 MVG och ett VG, jag fick ju gå IV..

hur kunde du få mvg och vg i två ämnen.men inte bli godkänd i de andra?o_O

gick ut med 310


   
SvaraCitera

jensoo:

Skulle bara vara dåligt om de gjorde så. 🙁

Ah, men skulle inte förvåna mig om fittnyllet Björklund fick igenom ett sådant beslut.. [sad]

cuzIcan:

hur kunde du få mvg och vg i två ämnen.men inte bli godkänd i de andra?o_O

Hmm, skrev lite fel ju, vart 1 MVG & ett VG. Jo, jag var frånvarande i stort sätt 95% av alla terminer i 8:an och 9:an.. Jag var på slöjdlektionerna though & kom och gjorde alla prov i samhällskunskap. [crazy]


   
SvaraCitera

S3ON:

Ah, men skulle inte förvåna mig om fittnyllet Björklund fick igenom ett sådant beslut..

Nej, kanske inte. Fast han har nog fan ändrat nog så det räcker och blir över.


   
SvaraCitera

jensoo:

han har nog fan ändrat nog så det räcker och blir över.

Det har han verkligen..[sad]


   
SvaraCitera