Aviseringar
Rensa alla

vilket gymnasium ska man söka till


Ämnesstartare

hej!
jag går sista året i grundskolan och det har kommit upp så mycket om gymnasiet på senaste. Jag har inte tänkt på det innan eftersom jag visste vilka gymnasium jag ville söka till VRG och östra real. Men studie och yrkesvägledaren tycker att man ska söka till många mer gymnasium en två och det låter ju ganska rimligt eftersom man inte kan va säker på att man kommer in på dom två man söker till. anyway jag undrar om ni vet några bra gymnasium i Stockholm? Det kanske låter jätte bitchigt man jag har lite krav på gymnasium och så här låter dom

ekonomiprogrammet ska finnas på skolan men det spelar inte så stor roll vilken inr men helst inr ekonomi

jag vill att skolan ska ligga så att jag kan åka till den varje morgon och jag menar inte att den ska vara jätte nära men den ska i alla fall ligga på ett rimligt avstånd från Lidingö

jag vill gå på en skola med massa sköna fester roliga nollningar osv. och nu kanske ni tycker jag är jätte löjlig att jag bryr så mycket om det men om jag ska klar tre år till i skolan så behöver jag något roligt att göra

en annan viktig sak för mig är hur eleverna är det är viktigt att dom passar med mig och jag gillar och festa,dricka, shoppa, va med snygga killar och är ganska utseende fokusera. och med det säger jag inte att all personer borde va snygga utan jag menar att dom ska bry sig om tex vad dom har på sig och att dom kanske gillar smink och sånt

sist med inte mins vill jag inte gå på en sosse skola som typ södra latin. ja jag vet att det låter skit dåligt att säga så men jag känner inte att jag kommer passa in med dom på södra latin och inte för att jag inte gillar personerna som går där. dessutom har så många kompisar sagt till mig att jag inte ska söka ditt efter som jag verkligen inte kommer passa in där och är helt annorlunda från dom som går där.

om ni har några förslag skulle jag va jätte tacksam om ni kunde ge några förslag eller så går ni på någon bra skola. 

PS jag har grov dyslexi so om ni finner stav fel så har ni anldningen


   
Citera

   
SvaraCitera
time
 time

Det räcker med en tråd Glad


   
SvaraCitera