Aviseringar
Rensa alla

Vilket kön hade du helst fötts som om du fick bestämma innan?


Ämnesstartare

Hade en intressant duschtanke, "titlen".

Cons
Efter långt funderande kom jag fram till att det hade varit intressant att vara tjej, även om mens och barnafödande är ett stort minus. Även att vara naturligt klenare i genomsnitt hade varit jobbig.

Pros
Sen är ju också den ökade risken för sexuella trakasserier inget vidare. Dock är jag hellre offer än förövare.
Ett plus är ju den statistiska andelen högre betyg och flera orgasmer samtidigt( största pluset).


   
Citera

herkuled: Man

Patriarkatet ftw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trots att det rent statistiskt på de flesta sätt är lättare att vara ung kvinna än ung man i dagens samhälle så hade jag nog ändå valt man. Både för att jag känner mig hemma i det, men också pga av den hotfulla typ av objektifiering som tjejer drabbas av pga killars beteendeproblem. (+ obehagliga grejer som jag av obekräftade källor hört ska ske med tjejers kroppar då och då)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommentar ovan = skämt.

herkuled: Man

Som att välja hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle kunna tänka mig att vara en kvinna men är inte transsexuell för det med jag håller inte men Niklas *host Åkesson host*.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om det bara fanns ett kön: kvinna. intressantare komposition, bättre på omtanke, språkligt begåvade, mindre testosteron m.m. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Skulle kunna tänka mig att vara en kvinna men är inte transsexuell för det med jag håller inte men Niklas *host Åkesson host*.

Skit i och ändra text jäveln då.... -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: Kvinna

om jag fick bestämma så skulle jag hellre födas som en extra stark kvinna med nävar av stål. jag älskar att vara kvinna och vi kan, måste förändra världen själva. vi kan inte ta den priviligerade positionen och förvänta oss att något förändras.


   
SvaraCitera
Kudhos

Kille. Även om världen var helt utan könsnormer och allt sånt och orättvisor pga kön så hade det varit gött att vara kille. Rent biologiskt. Mindre besvärligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Niklas *host Åkesson host*.

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Trots att det rent statistiskt på de flesta sätt är lättare att vara ung kvinna än ung man i dagens samhälle

: D hur? snälla berätta.


   
SvaraCitera

Niklas: Trots att det rent statistiskt på de flesta sätt är lättare att vara ung kvinna än ung man i dagens samhälle

var har du fått det ifrån?


   
SvaraCitera

Kvinna. Tror jag. Man är ju bekvämare på många sätt men jag tror inte att jag varit jag utan att vara kvinna så det får nog bli det ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

: D hur? snälla berätta.

Jag tänker på utbildning, arbetslöshet, prostitution, droganvändning, missbruk, självmord, psykiska diagnoser, kriminalitet, utsatthet för våld och socialt utanförskap. 

": D"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Jag tänker på utbildning, arbetslöshet, prostitution, droganvändning, missbruk, självmord, psykiska diagnoser, kriminalitet, utsatthet för våld och socialt utanförskap.

du menar att män tror att de inte behöver anstränga sig i skolan/tillåts stöka och får sämre betyg och att social utsatthet följer? det är absolut ett problem. det beror på att det ses som "omanligt" att visa känslor och det beror på samma könsnormer som drabbar tjejer men motsatt, att de ses som "mer känsliga" och "mindre kapabla". fler kvinnor begår självmordsförsök men fler män lyckas. män utsätter andra män och kvinnor för våld, det blir inte roligare som kvinna. det är svårt för alla i samhället men kvinnor gynnas inte av samhällsstrukturen.


   
SvaraCitera