Aviseringar
Rensa alla

Vilket lager av helvetet kommer ni till?


jojOzZz:

Purgatory [cool]

Ditto! [cool]

"You have escaped damnation and made it to Purgatory, a place where the dew of repentance washes off the stain of sin and girds the spirit with humility. Through contrition, confession, and satisfaction by works of righteousness, you must make your way up the mountain. As the sins are cleansed from your soul, you will be illuminated by the Sun of Divine Grace, and you will join other souls, smiling and happy, upon the summit of this mountain. Before long you will know the joys of Paradise as you ascend to the ethereal realm of Heaven."

Fast Lutheraner tror ju bara på Helvete och Himmelrike, så ni som är lutherska/protestantiska kristna går väl direkt till Helvetet då istället då! [ops]

Tur att man är katolik!

Anarkandi:

Frågan är vart alla kristna på UM hamnar? 😉

De som är trogna kristna kommer nog till Skärselden (Purgatory), de flesta i alla fall, som inte är helgon vill säga, de kommer ju direkt till Himmelen. Allt detta förutsätter ju att man egentligen tror på katolska lära och tro om efterlivet. I Luthersk/Protestantisk kristen tro och lära finns ju inte Skärselden.


   
SvaraCitera

minutz3:

Fast Lutheraner tror ju bara på Helvete och Himmelrike, så ni som är lutherska/protestantiska kristna går väl direkt till Helvetet då istället då! [ops]

lol på dig.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

lol på dig.

Jamen vaddå, blir väl omplacerade eftersom ni inte tror [crazy]


   
SvaraCitera

minutz3:

Jamen vaddå, blir väl omplacerade eftersom ni inte tror [crazy]

jojOzZz:

lol på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyra.


   
SvaraCitera

Purgatory.

You have escaped damnation and made it to Purgatory!!!!!!! [surprised]

Jag känner mig inte värdig, jag har ju blivit attracted to anthromorphic cartoon cat people of the same sex osv. Och jag har mastubateat often, och sånnt dära dåligt ju. [sad] I deserve to go to hell and get my punishment n' stuff ju. ;(


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Jag känner mig inte värdig, jag har ju blivit attracted to anthromorphic cartoon cat people of the same sex osv. Och jag har mastubateat often, och sånnt dära dåligt ju. [sad] I deserve to go to hell and get my punishment n' stuff ju. ;(

"Med Gud är allt möjligt"

Ingen av oss människor är värdiga att inträda i Guds Himmelrike - någonsin.

Det är bara genom Guds nåd, att Han önskar förlåta oss, som vi kan bli räddade.

Som jag nämnde tidigare dock, "Purgatory" - Skärselden alltså - är ju ingenting som protestanter/lutheraner tror på. Det är en katolsk "irrlära". Men vi som katoliker tror att nästan ingen är värdig att komma till Himmelriket. Därför måste vi renas från all synd först.
Det är det som sker i Skärselden.
Allt ont eldas upp och försvinner från vår själ, så vi kan inträda i Guds himmelrike.

Se gärna: http://www.fragaprasten.nu/html/skarseld.htm
http://www.katolik.nu/html/artcl_purgat.htm
http://www.avemariapublikationer.com/skarselden.htm

Folio_113v_-_Purgatory.jpg


   
SvaraCitera

Sixth Level of Hell - The City of Dis


   
SvaraCitera

Your fate has been decided....
You are one of the lucky ones! Because of your virtue and beliefs, you have escaped eternal punishment. You are sent to Purgatory!

Purgatory

You have escaped damnation and made it to Purgatory, a place where the dew of repentance washes off the stain of sin and girds the spirit with humility. Through contrition, confession, and satisfaction by works of righteousness, you must make your way up the mountain. As the sins are cleansed from your soul, you will be illuminated by the Sun of Divine Grace, and you will join other souls, smiling and happy, upon the summit of this mountain. Before long you will know the joys of Paradise as you ascend to the ethereal realm of Heaven.

Antar att jag nu anses vara en dålig människa... Eller?


   
SvaraCitera

minutz3:

Tur att man är katolik!

Yeah, way to pray to saints, brah...


   
SvaraCitera

Sixth Level of Hell - The City of Dis


   
SvaraCitera

Belrondis:

Yeah, way to pray to saints, brah...

Ja, om man tycker att det är okristet att be för varandra så... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda sjuan hittills. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nivå 7.


   
SvaraCitera

minutz3:

Ja, om man tycker att det är okristet att be för varandra så... [rolleyes]

"Round one... FIGHT!"

Äh, skitsamma, jag ska inte vara något rövhål bara för att jag inte alltid håller med katolicismen, så förlåt mig.


   
SvaraCitera