Aviseringar
Rensa alla

Vilket land är de minst rasistiska?


Ämnesstartare

Som min andra topic: Vilket land är de mest rasistiska. Undrar jag här nu vilket land anses som de minst rasistiska? Förr trodde jag att det var Sverige. Men det är det inte alls. Med SD's fasoner och att det är acceptabelt och uppskattat ser jag inte Sverige som mindre rasistiskt land.
Är Sri Lanka eller Kanada de mindre rasistiska länderna?


   
Citera
Ämnesstartare

Trodde du skulle sluta böla om rasism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanada drar för övrigt in medborgarskapet på kriminella invandrare så att de sedan kan utvisa dem. Där har Sverige något att eftersträva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige, kanske?

Upplever du rasism i Skövde eller? [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Rasism finns i alla länder, det är bara vilken grupp som utsätts för det som skiljer sig. I USA är det mörkhyade som utsätts för rasism, i Japan är det ickejapaner, etc. Jag har svårt att se hur man ska bedöma vilket land som är minst rasistiskt eftersom rasism är informell. Med tanke på att Sri Lanka har haft en långtgående etnisk konflikt i åratal så tror jag knappast att rasismen är mindre där, däremot riktar den sig nog inte mot folk med mörk hud

Alltså: det finns inget land utan rasism. Men i Europa är nog Sverige det kanske minst rasistiska. Att det är minst rasistiskt innebär inte att det inte finns rasism, för det finns det överallt. SD har inte lika mycket framgång i Sverige som liknande partier har i andra länder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sri lanka, höll dom inte på med etnisk rensning där fram till för tio år sedan typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Alltså: det finns inget land utan rasism. Men i Europa är nog Sverige det kanske minst rasistiska. Att det är minst rasistiskt innebär inte att det inte finns rasism, för det finns det överallt. SD har inte lika mycket framgång i Sverige som liknande partier har i andra länder.

Skämtar du? I Europa kanske Sverige är minst rasistiskt. Men sett utom i världen är det inte det. SD kommer ju upp i samma framgångar som andra länder.

mynona:

Rasism finns i alla länder, det är bara vilken grupp som utsätts för det som skiljer sig. I USA är det mörkhyade som utsätts för rasism, i Japan är det ickejapaner, etc. Jag har svårt att se hur man ska bedöma vilket land som är minst rasistiskt eftersom rasism är informell.

Om invandrare. In general.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

Skämtar du? I Europa kanske Sverige är minst rasistiskt. Men sett utom i världen är det inte det. SD kommer ju upp i samma framgångar som andra länder.

Nej, jag skämtar inte. Om du läser om det jag skrev så ser du att jag beskrev Sverige som kanske minst rasistiskt i just Europa, eller hur? Det verkar också som om det du egentligen söker inte är ett land som inte är rasistiskt, utan ett land där rasismen inte riktar sig mot mörkhyade? I många afrikanska länder finns rasism mot ljushyade.

Och nej, säger du att Sd är lika framgångsrik som rasistpartier i andra länder så är det du som skämtar.

Anura:

Om invandrare. In general.

Om invandrare i allmänhet? Vare sig de är ljushyade eller mörkhyade? Invandrare behöver inte vara av en annan "ras", och det är väl just rasism du talar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nej, jag skämtar inte. Om du läser om det jag skrev så ser du att jag beskrev Sverige som kanske mest rasistiskt i just Europa, eller hur? Det verkar också som om det du egentligen söker inte är ett land som inte är rasistiskt, utan ett land där rasismen inte riktar sig mot mörkhyade? I många afrikanska länder finns rasism mot ljushyade.

mynona:

Men i Europa är nog Sverige det kanske minst rasistiska.

Så skrev du iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Och nej, säger du att Sd är lika framgångsrik som rasistpartier i andra länder så är det du som skämtar.

Jag sa att dom håller på att bli det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag sa att dom håller på att bli det.

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget land är rasistisk. det är endast personer som kan vara det.
och det här med rasism är folk alldeles för nyfikna över. folk tycker inte om alla kulturer av diverse olika anledningar och det har folk aldrig gjorts i historiens gång, enda skillnaden är nu att folk invandrar till höger och vänster och börjar gnälla om att dom och deras kultur inte bli accepterad och omtyckt.
folk kommer inte alltid acceptera din kultur, religion eller åsikter. om folk bara accepterade den faktorn och fortsatte leva sina liv så hade man sluppit en jävla massa tjafs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej

Jo, det skrev jag visst.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

Så skrev du iaf.

Ah, nu såg jag att jag skrev fel andra gången, då jag skrev "mest" i stället för "minst". Det är rättat nu. jag har alltså hela tiden sagt att Sverige troligen är det kanske minst rasistiska landet i Europa, inte i hela världen.

Anura:

Jag sa att dom håller på att bli det.

Jaha.


   
SvaraCitera