Aviseringar
Rensa alla

Vilket land skulle ni vilja bo i?


Kanada står högt upp på listan. Men annars ett varmare land, både temperatur- och befolkningsmässigt.

Känner mig mindre och mindre hemma i Sverige, så dagen då det faktiskt blir en flytt någonstans kommer sannolikt närmare.


   
SvaraCitera

Atlantis 


   
SvaraCitera

jag vill bo på rockall


   
SvaraCitera

Skolsatsaren: USA

Mest för att jag skulle kunna träningssimma utomhus året runt i Kalifornien.


   
SvaraCitera

Snart har vi böneutrop, halal i skolan, könssegregerade badstränder osv.
Jag lämnar!!!!


   
SvaraCitera

Sverige. Trots de problem vi har är det världens främsta land och problemen tar vi tag i annars får ni gärna flytta.


   
SvaraCitera

Tyskland, Norge, Italien, eller kanske något annat land men som Ruttenfisk säger, jag vill inte gärna flytta till ett för varmt land, men då kanske jag åker på semester till Sverige eller Norge. 🙂


   
SvaraCitera

Sverige eller usa, men då i "flyover states" helst.


   
SvaraCitera

USA är ett alternativ, jag gillar deras yttrandefrihetslagar.


   
SvaraCitera

Kanske bo i biltema och servera kunderna med lite frukost, lunch och middag! 


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
USA är ett alternativ, jag gillar deras yttrandefrihetslagar.

och sen blir du skjuten ifall du säger att den mörka mannens bil är fulare än mammas :I


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

och sen blir du skjuten ifall du säger att den mörka mannens bil är fulare än mammas :I

Exakt så! 🙁


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
USA är ett alternativ, jag gillar deras yttrandefrihetslagar.

Yttrandefrihetslagarna, och vapenlagarna framför allt! Tycker att det är galet att man inte ska kunna få försvara sig på något sätt alls i Sverige. Inte ens pepparspray är lagligt, då det går under kategorin "kemiskt vapen". Däremot så ska det mycket till för att få mig att lämna Sverige.


   
SvaraCitera

LillKrull:

Yttrandefrihetslagarna, och vapenlagarna framför allt! Tycker att det är galet att man inte ska kunna få försvara sig på något sätt alls i Sverige. Inte ens pepparspray är lagligt, då det går under kategorin "kemiskt vapen". Däremot så ska det mycket till för att få mig att lämna Sverige.

Ja jag tycker väl lite så, något vapen ska man väl få ha att försvara sig med. Man kan dock bli blind av pepparsprej har jag hört men är det någon som tänker våldta någon får väl våldtäktsmannen skylla sig själv. Jag känner dock att bägaren börjar rinna över snart men det lär vara några år innan jag flyttar antar jag.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Ja jag tycker väl lite så, något vapen ska man väl få ha att försvara sig med. Man kan dock bli blind av pepparsprej har jag hört men är det någon som tänker våldta någon får väl våldtäktsmannen skylla sig själv. Jag känner dock att bägaren börjar rinna över snart men det lär vara några år innan jag flyttar antar jag.

Jag är helt för pistoler. Försöker någon skada dig, försvara dig! Däremot så är det i så fall viktigt att man får lära sig att hantera vapnet man köper. Att innan man får skaffa ett vapen så måste man kunna bevisa sig vara en frisk person, som vapenlagarna i tro det eller ej Texas. I bakgrundskollen där så kontaktar affären FBI för att kolla ditt register, plus om du har några sjukdomar som skulle kunna göra dig till en fara i stället för att använda det i självförsvarssyfte. 

Med rättigheter kommer även ansvar. 🙂


   
SvaraCitera