Aviseringar
Rensa alla

Vilket land skulle ni vilja bo i?


LillKrull:

Jag är helt för pistoler. Försöker någon skada dig, försvara dig! Däremot så är det i så fall viktigt att man får lära sig att hantera vapnet man köper. Att innan man får skaffa ett vapen så måste man kunna bevisa sig vara en frisk person, som vapenlagarna i tro det eller ej Texas. I bakgrundskollen där så kontaktar affären FBI för att kolla ditt register, plus om du har några sjukdomar som skulle kunna göra dig till en fara i stället för att använda det i självförsvarssyfte. 

Med rättigheter kommer även ansvar. 🙂

Tumme upp


   
SvaraCitera

Svårt att slå Sverige. Tjeckien verkar trevligt men jag är alldeles för bekväm här!

Kanske i framtiden, vem vet?


   
SvaraCitera

uranus


   
SvaraCitera
Zsasz

LillKrull:

Jag är helt för pistoler. Försöker någon skada dig, försvara dig! Däremot så är det i så fall viktigt att man får lära sig att hantera vapnet man köper. Att innan man får skaffa ett vapen så måste man kunna bevisa sig vara en frisk person, som vapenlagarna i tro det eller ej Texas. I bakgrundskollen där så kontaktar affären FBI för att kolla ditt register, plus om du har några sjukdomar som skulle kunna göra dig till en fara i stället för att använda det i självförsvarssyfte. 

Med rättigheter kommer även ansvar. 🙂

Värt att nämna är att "Kontaktar FBI" låter mer hotande än det är, dem kontaktar en speciell avdelning som använder något som heter NICS, vilket är en mjukvara som kollar upp bakgrundsinformation direkt (dem gör inte research eller något, utan kollar bara vad som redan finns i registren). Bakgrundskollen kollar bara specifika saker, var vid dem flesta är ganska obetydande i sammanhanget, med det menar jag inte att dem är generellt obetydande, då det kollar om man blivit straffad/suttit i fängelse t.ex., men det hela "kollar om man har psykiska sjukdommar"-saken är lite skev, då inte överdrivet många (relativt till populationen) faktiskt får psykiatisk hjälp eller blir diagnoserade om dem inte letar efter det själv eller redan gjort något som fått dem inlaggda. Så extremt många som inte borde kunna köpa ett vapen kan fortfarande göra så då där inte är något faktisk koll på nuvarande psykisk hälsa (ie. man behöver inte "bevisa" att man är frisk, utan man behöver bara inte ha blivit diagnoserad av en läkare tidigare). Där är också ingen väntetid i Texas, vilket betyder att du i stort sätt kan gå in i en affär med ditt körkort samt bevis på var du bor, köpa ett vapen, och få det i din hand inom 15-20 minuter samt en stor kasse ammunition. Sedan är där ingen registrering på vapnen, så tekniskt sätt så kan man få någon att köpa ett vapen till dig på samma sätt som man får någon att köpa ut alkohol i Sverige. Detta gäller inte enbart med pistoler, utan någon hade enkelt kunnat köpa ut ett automatgevär till någon på samma sätt. Personligen tycker jag det är bakåtsträvande och dummdristigt.

Tillbaka till on-topic dock, det finns många länder jag skulle kunna tänka mig bo i, och några jag redan gjort så i. Även om jag gillar nordamerika är det inte direkt något ställe jag skulle vilja bo permanent, för mycket stul och kostnader. Storbrittanien kanske. I slutändan brukar jag bara komma tillbaka till Sverige igen, även fast det inte är perfekt, vad ska jag säga, det är där morsan bor.


   
SvaraCitera

Thailand utan tvekan. Alla människor åker ju dit på sommaren 😉


   
SvaraCitera

Skulle vilja flytta till danmark för jag är 50% procent dansk :).


   
SvaraCitera

"Automatgevär", Åååh nej! Terroristen har ett M1-Garand hur ska vi någonsin kunna hejda honom? Rullar ögonen

Skulle förövrigt vilja flytta till based Sverige, dvs. Danmark. 


   
SvaraCitera

Anton999: Snart har vi böneutrop, halal i skolan, könssegregerade badstränder osv.
Jag lämnar!!!!

Det lär du inte uppleva under din livstid


   
SvaraCitera