Aviseringar
Rensa alla

vilket nödnummer föredrar du?


Ämnesstartare

Kanske är ni för unga för att minnas, minns ej när det byttes, men vilket gillar ni mest?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

112 pga kortast och förhindrar att folk ba vare niotusen hur många nollor ska det vara etc
så det känns bäst med 112 tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: 112 pga kortast och förhindrar att folk ba vare niotusen hur många nollor ska det vara etc

det spelade ingen större roll om man ringde niotusen eller nittiotusen, det kopplade ändå

edit: eller nä hade fel, man kunde däremot slå hur många nollor som helst så länge som det var minst 4


   
SvaraCitera

Kronotomi: minns ej när det byttes,

1 Juli 1996. Vi byte för att vi gick med i EU och alla EU länder har 112. Från början valde man ju 90 000 för att det var en enkel sifferkombination att slå på gamla telefoner med sådan där snurrskiva. 112 är mycket enklare på en telefon med knappsats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: 1129


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig ringt thooo, ngn gång ska bli den förstaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"s3on testar att ringa 112" 

nä skoja 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

My dreams are her:

1 Juli 1996. Vi byte för att vi gick med i EU och alla EU länder har 112. Från början valde man ju 90 000 för att det var en enkel sifferkombination att slå på gamla telefoner med sådan där snurrskiva. 112 är mycket enklare på en telefon med knappsats.

mina föräldrar har fortfarande sånna telefoner. Hjärtat håller på att hoppa upp genom luftstrupen varje gång den ringer. Pga ljudet och den chockerande tanken att hemtelefoner fortfarande används. När det ringer där vet en dock att det alltid är någon som är äldre än 50.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får oftast vänta läskigt länge när man ringer mvh baserar detta på två eller tre samtal


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

S3ON:
"s3on testar att ringa 112" 

nä skoja 

hahahaha Party


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:
Man får oftast vänta läskigt länge när man ringer mvh baserar detta på två eller tre samtal

Fick ringa en gång, väntade 1 signal. 😡 Kanske var the chosen one. Men de bad mig ringa 114114 istället 😡


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Fick ringa en gång, väntade 1 signal. 😡 Kanske var the chosen one. Men de bad mig ringa 114114 istället 😡

Skönt att det fungerar ibland iaf! Eller ja, fungerar gör det ju, men man tror ju att det ska ta en sekund och sedan är hjälp på väg, lite som med superhjältar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

112


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:

Skönt att det fungerar ibland iaf! Eller ja, fungerar gör det ju, men man tror ju att det ska ta en sekund och sedan är hjälp på väg, lite som med superhjältar!

Aa, men min situation löste sig. Behövde inte involvera några poliser. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
"s3on testar att ringa 112" 

nä skoja 

😀


   
SvaraCitera