Aviseringar
Rensa alla

Vilket parti ska du rösta på i EU-valet?


Ämnesstartare

till skillnad från tråkiga, passiva svenskar 


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag har ingenting emot islamister, de bjuder definitivt in folk på fest! 

IslamicJihadMissile.gif
Bra på fyrverkerier är dom också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

IslamicJihadMissile.gif
Bra på fyrverkerier är dom också.

SD+Jimmie+%C3%85kesson+med+j%C3%A4rnr%C3


   
SvaraCitera
mynona

Nu har jag röstat - både här och där. Jag bestämde mig inte förrän jag stod i båset, men jag är nöjd! Jag kommer inte att rösta på samma parti i riksdags- och kommunalval. 


   
SvaraCitera

fi
kommer ej rösta på dem i höst dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Nu har jag röstat - både här och där. Jag bestämde mig inte förrän jag stod i båset, men jag är nöjd! Jag kommer inte att rösta på samma parti i riksdags- och kommunalval. 

Vill fröken avslöja vad det blev?


   
SvaraCitera

loquor:
hur kan SD va störst vad händer med dagens ungdomar?!?!?!?1

skit drar till sig flugor. förut var det mindre okej med rasister/nazister på um.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: förtidsröstade på ICA! Smidigt.

För billigare varor och roligare reklamer?


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Vill fröken avslöja vad det blev?

Det brukar jag vanligen inte göra, men just därför kan jag väl pröva på att göra det: Jag röstade på Mp och personvalsröstade dessutom på den kandidat jag i ett tidigare test har lagt märke till har flest åsikter gemensamt med mina. EU-valet känns som en viktig arena för just miljöfrågor, men även i övrigt stämde deras prioriteringar i EU-valet överens med mina i många tester jag gjorde då jag läste på inför valet: jag tror nog att min kandidat kan ta sig till parlamentet, och hen prioriterar även frågor om sociala rättigheter och hbtq-och feminism som jag engagerar mig för, vilket gjorde att jag kände att jag kunde täcka även de frågor som först fick mig att överväga på F1! och V. I riksdags- och kommunalvalet kommer jag troligen inte att använda personvalet då jag anser att partiideologin bör uppmuntras framför att underminera partipolitiken till förmån för personpolitik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det brukar jag vanligen inte göra, men just därför kan jag väl pröva på att göra det: Jag röstade på Mp och personvalsröstade dessutom på den kandidat jag i ett tidigare test har lagt märke till har flest åsikter gemensamt med mina. EU-valet känns som en viktig arena för just miljöfrågor, men även i övrigt stämde deras prioriteringar i EU-valet överens med mina i många tester jag gjorde då jag läste på inför valet: jag tror nog att min kandidat kan ta sig till parlamentet, och hen prioriterar även frågor om sociala rättigheter och hbtq-och feminism som jag engagerar mig för, vilket gjorde att jag kände att jag kunde täcka även de frågor som först fick mig att överväga på F1! och V. I riksdags- och kommunalvalet kommer jag troligen inte att använda personvalet då jag anser att partiideologin bör uppmuntras framför att underminera partipolitiken till förmån för personpolitik. 

Jag var/är också inne på MP men känner att de är lite för stora sellouts, men jag vet inte. Röstade på dem eller V i förra riksdagsvalet iaf. Vad ska du rösta där? Om du vill avslöja.


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:
Undrar varifrån alla Sd-röster kommer ifrån; det är inte som att det finns så många aktiva sdare på forumet. Känns som om sdare dras till undersökningar som Van Damme till napalm.

Kan mycket väl vara folk som vill att Sverige ska gå ut ur EU men inte röstar på SD i riksdagsvalet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Kan mycket väl vara folk som vill att Sverige ska gå ut ur EU men inte röstar på SD i riksdagsvalet.

Måste ju fortfarande vara någon form av lurkare, eftersom de aktivas partitillhörighet som regel är relativt tydlig.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Jag var/är också inne på MP men känner att de är lite för stora sellouts, men jag vet inte. Röstade på dem eller V i förra riksdagsvalet iaf. Vad ska du rösta där? Om du vill avslöja.

Om de är sellouts är de nog i så fall kanske mer sellouts nationellt än i EU. I riksdagsvalet röstar jag antagligen på V. De är en pålitlig vänsterröst för sociala välfärdsfrågor som alltid kommer att vara min grundprioritering i nationella val, de kan se till att S inte driver för långt högerut, de är mer pålitligt vänster än mp och de prioriterar även genusfrågor. Men jag kommer att läsa på fram till valet, så jag kan inte säga att jag är fullkomligt säker.


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:

Måste ju fortfarande vara någon form av lurkare, eftersom de aktivas partitillhörighet som regel är relativt tydlig.

Jag menade alltså att det kan vara helt vanliga aktiva medlemmar, som väljer att lägga rösten på SD enbart och enkom för EU-frågan men aldrig skulle rösta på dem annars. Då behöver det inte vara lurkare, bara uppgivna människor. Även fast din teori egentligen är mer sannolik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Jag menade alltså att det kan vara helt vanliga aktiva medlemmar, som väljer att lägga rösten på SD enbart och enkom för EU-frågan men aldrig skulle rösta på dem annars. Då behöver det inte vara lurkare, bara uppgivna människor. Även fast din teori egentligen är mer sannolik.

Känns som om dessa medlemmar inte skulle riskera resten av vad Sd står för, men antar att det är möjligt.


   
SvaraCitera