Aviseringar
Rensa alla

Vilket parti ska du rösta på i EU-valet?


mynona

Nachac:
Undrar varifrån alla Sd-röster kommer ifrån; det är inte som att det finns så många aktiva sdare på forumet. Känns som om sdare dras till undersökningar som Van Damme till napalm.

Har det inte kommit fler öppna sd:are till forumet på senare tid än förut? Men jag håller med om att jag inte kan komma på elva stycken öppna sd:are. Jag gissar på att det finns åtminstone en del sk "okynnesröstare" och politiska cyniker som kan lägga sin röst på sd i deras egenskap av missnöjesparti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

För billigare varor och roligare reklamer?

Ja men precis! Jag kryssade även i Jerry för tycker att han borde få synas mer.


   
SvaraCitera

mynona: Har det inte kommit fler öppna sd:are till forumet på senare tid än förut? Men jag håller med om att jag inte kan komma på elva stycken öppna sd:are.

Det finns mycket kända UM personer som går på UM-träffar ofta och som röstar på SD men inte skriver det här. Jag har fått läsa det i PM.


   
SvaraCitera
mynona

Sheriffen:

Det finns mycket kända UM personer som går på UM-träffar ofta och som röstar på SD men inte skriver det här. Jag har fått läsa det i PM.

Jaså? Där ser man. Det förvånar mig egentligen inte. I så fall har Nachac uppenbarligen rätt i sin gissning om "lurkare". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Ja men precis! Jag kryssade även i Jerry för tycker att han borde få synas mer.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Har det inte kommit fler öppna sd:are till forumet på senare tid än förut?

Inte uppgår de till elva.

mynona: en jag håller med om att jag inte kan komma på elva stycken öppna sd:are.

Precis, runt fem kanske.

mynona: Jag gissar på att det finns åtminstone en del sk "okynnesröstare" och politiska cyniker som kan lägga sin röst på sd i deras egenskap av missnöjesparti

Jo, absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När kommer valresultatet presenteras??? Det är väl inte som i det svenska riksdagsvalet när man får ta del av den spännande räkningen på kvällen i TV o.s.v? 

Mvh S3ON, för lat för att googla & vill bidra med ny diskussion 


   
SvaraCitera

FOLKPARTIET

om jag fick rösta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag menade alltså att det kan vara helt vanliga aktiva medlemmar, som väljer att lägga rösten på SD enbart och enkom för EU-frågan men aldrig skulle rösta på dem annars. Då behöver det inte vara lurkare, bara uppgivna människor. Även fast din teori egentligen är mer sannolik.

Framförallt tror jag att det kommer komma en hel del sympatiröster gentemot SD från folk som är förbannade över hur partiet behandlats senaste tiden av motdemonstranter och kanske i vissa fall även media. Gemene man tycker helt enkelt inte om mobbing utan värnar starkt om yttrandefriheten för alla. Även om man inte håller med SD stör man sig på att partiet inte kan få fram sitt budskap på samma sätt som andra partier. Kan också vara några som lockats av SDs senaste tiggerkampanj. Tror därför SD kommer över sitt vanliga eu-stöd en bit inför valet.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Fingerprints:
Alternativt skulle röstat på om du hade åldern inne.

Nu tar vi reda på vilket parti Sveriges ungdomar vill rösta fram lite i förtid, tycker jag! 
Ni behöver absolut inte motivera eller visa ert svar, vet att många är hemlighetsfulla när det kommer till politik. Men ja, ni får gärna om ni vill! 

En följdfråga - kommer du rösta annorlunda i riksdagsvalet? Varför?

Piraterna! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Intressant också att samtliga högerpartier i Sverige i princip inte har något som helst stöd alls på UM..

Surprise, surprise! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kommer förmodligen att rösta likadant som jag gjorde i EU-valet. Det finns dock en liten chans att jag byter parti. Men i dagsläget känner jag inte att det skulle vara en konstruktiv röst, utan mer av en bortslängd sådan. När jag beslutar mig för hur jag ska rösta, tar jag hänsyn till till vad det är som väljs och vad som vore bäst för syftet. Och vilka som passar bäst i Europaparlamentent behöver inte vara desamma som passar bäst som regeringsparti. 


   
SvaraCitera