Aviseringar
Rensa alla

Vilket parti skulle du rösta på?


upbox0:

konstigt, jag ser inte det.


1.PNG

Du behöver nog själv rösta om du ska se alternativen, om du ska vara helt neutral ska du givetvis rösta blankt. Du får nog räkna med 101 röster.


   
SvaraCitera

Det finns inget parti som jag tycker om som jag egentligen vill rösta på. Visst jag sympatiserar med vissa partier men det betyder inte att jag faktiskt vill rösta på partiet.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Det finns inget parti som jag tycker om som jag egentligen vill rösta på. Visst jag sympatiserar med vissa partier men det betyder inte att jag faktiskt vill rösta på partiet.

Skapa ett eget parti! 


   
SvaraCitera

Asstriid:

Skapa ett eget parti! 

Jag ska nog göra det såsmåningom. Jag borde göra det före valet 2022.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Jag ska nog göra det såsmåningom. Jag borde göra det före valet 2022.

Då får du skynda på!


   
SvaraCitera

Asstriid:

Då får du skynda på!

Folk tycker om när man har lite arbetslivserfarenhet dock.


   
SvaraCitera

Nyhet från igår söndag 15 september - nu är SD Sveriges näst största parti med 20,2%. 

sverigedemokraterna-september-2019.png


   
SvaraCitera

Sverigedemokraterna


   
SvaraCitera

Super Macho: Nyhet från igår söndag 15 september

Är förvånad att MP är över 5% för att... var det inte typ i våras eller så som dom låg på typ 3,8 eller nåt sånt?Skeptisk Härligt att dom kommit igen iaflPartyHjärta Eller så kanske jag bara blandar ihop det med L's siffrorRodnar

Jag ska iofs inte jubla för mkt. Att sd i riksdagsvalet kom så långt ifrån vad yougov visade så att en hel del "svärjevänner" grät och gapade "valfusk" är ett av många exempel som visar att dessa undersökningar ska tas med stora nypor salt.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Är förvånad att MP är över 5% för att... var det inte typ i våras eller så som dom låg på typ 3,8 eller nåt sånt?Skeptisk Härligt att dom kommit igen iaflPartyHjärta Eller så kanske jag bara blandar ihop det med L's siffrorRodnar

Jag ska iofs inte jubla för mkt. Att sd i riksdagsvalet kom så långt ifrån vad yougov visade så att en hel del "svärjevänner" grät och gapade "valfusk" är ett av många exempel som visar att dessa undersökningar ska tas med stora nypor salt.

Visst är det förvånande att MP lyckats få 5,1% men ännu mer förvånande är det att C lyckats få 8,6% eftersom det just var C som spräckte alliansen samtidigt som KD har sjunkit 1% till 7,3% då det just är KD, M och SD som skulle kunna vara ett framtida borgerligt block för ett framtida Sverige.

Å andra sidan ska man inte tro alltför mycket på sådana här opinionsmätningar då endast knappa 9K personer tillfrågats och det är ju enl mig långt under säkerställda siffror jämfört med de knappa 7,5 miljoner (7.495.936 för att vara exakt (2018)) som är röstberättigade.


   
SvaraCitera
upbox0
Ämnesstartare

Storchen84:

Är förvånad att MP är över 5% för att... var det inte typ i våras eller så som dom låg på typ 3,8 eller nåt sånt?Skeptisk Härligt att dom kommit igen iaflPartyHjärta Eller så kanske jag bara blandar ihop det med L's siffrorRodnar

Jag ska iofs inte jubla för mkt. Att sd i riksdagsvalet kom så långt ifrån vad yougov visade så att en hel del "svärjevänner" grät och gapade "valfusk" är ett av många exempel som visar att dessa undersökningar ska tas med stora nypor salt.

Hjärta

SIFO överskattade SD med 0,8% så dom prickade ganska rätt.


   
SvaraCitera

Super Macho: Å andra sidan ska man inte tro alltför mycket på sådana här opinionsmätningar då endast knappa 9K personer tillfrågats och det är ju enl mig långt under säkerställda siffror jämfört med de knappa 7,5 miljoner (7.495.936 för att vara exakt (2018)) som är röstberättigade.

9k? Det brukar vara typ 1500 eller 1200. Det kanske förklarar detta då:

upbox0:

SIFO överskattade SD med 0,8% så dom prickade ganska rätt.

Men ja jag är försiktig med att tro på sådana undersökningar som sagt. Folk sket ju som sagt på sig över att yougov hade så fel 2018 jämfört med 2014 om SD såattehh

Speciellt sd men även kd kan ju dra nåt gammalt över sig. 

Hjärta


   
SvaraCitera