Aviseringar
Rensa alla

Vilket politiskt parti (eller partier) passar mig?


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Screenshot 2015-03-21 at 10.31.46.png

Källa:  https://www.politicalcompass.org/

Här är mitt resultat i det klassiska amerikanska politiska testet. Ni får också ställa frågor för att komplitera. 

Just nu är jag medlem i alla partier som accepterar att man är med i fler partier, vilket är F!, MP och PP.


   
Citera

Omöjligt.


   
SvaraCitera

du är inte menad för politik


   
SvaraCitera

drömpartiet?


   
SvaraCitera

Är du medlem i flera partier? Visste ärligt inte ens att det var möjligt, men men. Är inte bäst på att tolka den där skalan men du verkar ju vara vänster iaf. Så S, V eller F! ca då? Mp är ett relativt ideologilöst parti.


   
SvaraCitera

Varför ens vara med i flera? Ska du rösta på alla tre eller?


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Bitterfnitter:
Är du medlem i flera partier? Visste ärligt inte ens att det var möjligt, men men. Är inte bäst på att tolka den där skalan men du verkar ju vara vänster iaf. Så S, V eller F! ca då? Mp är ett relativt ideologilöst parti.

S och V tillåter ju inte det.

Pannkakssmöörgåsen:
Varför ens vara med i flera? Ska du rösta på alla tre eller?

Vara med och påverka partipolitiskt, nätverka och aktivism känns viktigare än själva röstandet. 


   
SvaraCitera

Asha:

S och V tillåter ju inte det.

Vara med och påverka partipolitiskt, nätverka och aktivism känns viktigare än själva röstandet. 

Jojo, men det lär ju vara svårt att påverka om en är medlem i flera partier, förtroendet måste väl ändå påverkas tänker jag. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Jojo, men det lär ju vara svårt att påverka om en är medlem i flera partier, förtroendet måste väl ändå påverkas tänker jag. 

Alla partier som har en framtid bör se det som positivt, det är min grundsyn. 


   
SvaraCitera

Om du inte vill bestämma dig och binda upp dig för ett parti (vilket är fullt förståeligt) skulle jag rekommendera att söka dig till politiska forum som är icke partipolitiska - antingen nått oberoende där diskussion sker från höger till vänster, eller något med en ideologisk inriktning. Har inte så bra koll var man hittar dessa forum, men antar att det finns sådana.


   
SvaraCitera

just ja, d där testet................

ganska missvisande väl, enligt svenska mått iaf

personalised chart


   
SvaraCitera

image_5.jpgVad jag fick, stämmer sådär


   
SvaraCitera

om jag fick välja hade jag placerat pricken här: 

dgfdgfdg.jpg


   
SvaraCitera

personalised chart
Äh, ja.. 


   
SvaraCitera

chart.png
Testet är ju för amerikansk politik.
Det är väldigt annorlunda politiskt klimat där så det här testet är missvisande.


   
SvaraCitera