Aviseringar
Rensa alla

vilket politiskt parti har bäst djur och miljötankar


Ämnesstartare

vill hålla på en grupp hehe säg hjärna inte de stora partierna kanske finns mindre som är mkt djurvänliga 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Vilket parti har bra djurpolitik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vilket parti har bra djurpolitik?

De enda jag känner till som tagit upp det är Miljöpartiet och Sverigedemokraterna. Men det finns förmodligen fler?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

De enda jag känner till som tagit upp det är Miljöpartiet och Sverigedemokraterna. Men det finns förmodligen fler?

Men miljöpartiet känns bara så fejk, som om de låtsas bry sig genom att heta "Miljö"
Sverigedemokraterna tycker inte om frihet och verkar rätt så efterblivna

Finns det inget ovanligt parti kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Finns det inget ovanligt parti kanske

Centerpartiet är ett gammal bondeparti med grön profil, men jag har svårt att tänka mig att de skulle ställa krav på bönderna om bättre djurhållning (det är ju dem de får röster ifrån).

Så jag vet inget direkt av de som har chans på Riksdagsplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag gör tester så blir jag moderator,centerparti och folkparti vad säger det om mig???

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

moderat menar jag lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

När jag gör tester så blir jag moderator,centerparti och folkparti vad säger det om mig???

Säg såhär: Göran Persson blev också folkpartist i en del sådana testar. Vad säger det om testerna? : >


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

vad säger det om mig???

Att du har socialliberala värderingar och åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Säg såhär: Göran Persson blev också folkpartist i en del sådana testar. Vad säger det om testerna? : >

Jaja får väl rösta blankt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurens Rätt gjorde någon slags undersökning förra året tror jag och kom fram till att miljöpartiet hade djurvänligast profil av riksdagspartierna.

Edit: kom på att det kanske bara gällde carl schlyter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Att du har socialliberala värderingar och åsikter?

Nej jag gillar inte socialdemokraterna? blöäö

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ok då e jag miljöpartist även fast magkänslan säger att allt annat än deras djurmiljöpolitik suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Säg såhär: Göran Persson blev också folkpartist i en del sådana testar. Vad säger det om testerna? : >

Göran Persson höjde sin lön ordentligt när han blev statsminister och köpte sig en herrgård. Vad säger det om Göran Persson?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

herrgård.

Att han är bög?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

socialdemokraterna

Socialdemokraterna är inte socialliberala. Moderaterna och Folkpartiet är det däremot. Fri företagsamhet, lägre skatter och större möjligheter att välja den skola man vill gå på osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Göran Persson höjde sin lön ordentligt när han blev statsminister och köpte sig en herrgård. Vad säger det om Göran Persson?

Jo, jag vet. Men det testet (har starkt för mig att det var aftonbladets grej) var verkligen helt buttfucked. Vi gjorde det på en lektion i skolan, 10 av 12 blev folkpartister (halvklass), därbland jag själv. Två av dessa tio sympatiserade med fp egentligen. Något lurt var det någonstans.


   
SvaraCitera