Aviseringar
Rensa alla

vilket politiskt parti har bäst djur och miljötankar


Ämnesstartare

herr_nilsson:

Socialdemokraterna är inte socialliberala. Moderaterna och Folkpartiet är det däremot. Fri företagsamhet, lägre skatter och större möjligheter att välja den skola man vill gå på osv.

Och vad anser du om Folkpartiet?
Hur är deras djurpolitik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har för mig att folkpartiet har för mesig invandrarpolitik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

aftonbladet

Budolicious:

10 av 12 blev folkpartister

Epic fail för Aftonbladet som ju är en socialdemokratisk tidning.

Angelize:

Och vad anser du om Folkpartiet?
Hur är deras djurpolitik?

Jag har ingen uppfattning om dem, men en röst på dem är iaf inte en röst på Mona Sahlin. Jag kommer va livrädd om hon och Lars Ohly ska regera Sverige. Jag hoppas SD kommer in i Riksdagen och att Alliansen och Miljöpartiet bildar regering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

mesig invandrarpolitik

vad innebär mesig invandrarpolitik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Epic fail för Aftonbladet som ju är en socialdemokratisk tidning.

Japp, verkligen. Förutsatt att det nu var någon på tidningen som gjort själva testet eller om de bara länkade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurens rätt skriver att inför eu-valet så var det bara MP och V som fick godkänt i deras granskning. Det fanns dessutom några djurvänliga kandidater från FP, S och KD. Alltså själva partierna är inte "godkända", men det fanns ett några bra kandidater som ställde upp för eu-parlamentet. M och C sög.

http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/tidningen/tidigare_nummer/2-09/2_20... (laddar segt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

C sög

Ja, men C är väl känt för att skydda jordbrukarna, inte djuren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Ja, men C är väl känt för att skydda jordbrukarna, inte djuren.

Jo jag vet.


   
SvaraCitera

Angelize:

Vilket parti har bra djurpolitik?

Det beror väl på vad du tycker är en bra djurpolitik, vad du tycker är bra behöver inte vara samma sak som någon annan tycker är bra, alltså kan tex du välja ett parti pga deras djurpolitik medan någon annan väljer ett helt annat parti pga deras djurpolitik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folkfronten


   
SvaraCitera

Varför har alla blommor eller växter som symboler?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljöpartiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

vill hålla på en grupp hehe säg hjärna inte de stora partierna kanske finns mindre som är mkt djurvänliga 🙂

Angelize:

Men miljöpartiet känns bara så fejk, som om de låtsas bry sig genom att heta "Miljö"

Alltså. Så himla fel.

miljöpartiet har sedan de grundats ägnat sig åt miljöfrågorna. vi brinner verkligen för dem. majoriteten i grön ungdom är vegeterianer. djurens rätt rankar oss som bäst i miljöfrågor. sveriges naturskyddsförening som bäst i miljöfrågor. MP's 3 huvudfrågor som jag ser det är Miljö, djurrät och internationella frågor och MP är det minsta partiet till medlemmar och GU är det minsta ungdomsförbundet. Men alla som är med är et för att de brinner för att förändra. Jag gick med i GU för att alla andra känns fejk.

alltså, jag hoppas inte du menar allvar. på vilka sätt känns vi fekj, har du några konkreta exempel?
detta inlägg sårar mig lite. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljöpartiet står ju inte så långt ifrån C och FP heller iövrigt så MP är nog partiet för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänstern har haft motioner om att införa vegetariska matdagar i skolan...


   
SvaraCitera