Aviseringar
Rensa alla

Vilket program använder du?


Ämnesstartare

För att spela in inifrån datorn, alltså t.ex om du spelar ett spel och ska lägga ut stegen för hur man kommer till slutet av spelet på youtube, då spelar du in så att man ser ifrån din skärm. Jajaj ni fattar vad jag menar?

vilket program använder ni och vilket är bäst?


   
Citera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

vilket program använder ni och vilket är bäst?

Håller inte på med sådant, men jag tror att fraps är ganska vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Håller inte på med sådant, men jag tror att fraps är ganska vanligt.

Ok.

Någon som kan berätta lite om den? Är den bra? osv.


   
SvaraCitera
Imgood

Snagit ät bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte men vet vad du menar [y]


   
SvaraCitera
Imgood

   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Någon som kan berätta lite om den? Är den bra? osv.

Här hittat du exempel på filmer att ladda ner som gjort med Fraps:
http://www.fraps.com/

Hade nån gång förut testat Fraps men har inte testat några liknande program så jag kan nog inte uttala mig så bra om Fraps. Fraps tyckte jag var enkelt att använda och förstå sig på och programmet tar mycket litet utrymme på hårddisken också. Fraps går snatt att aktivera i ett spel med en tangentknapp och Fraps visar t.ex. frames per second då man spelar in från ett spel. Då en film spelats in så sparas den som en AVI fil och filstorlekarna kan bli extremt stora fastän men spelar in på kort tid! Men detta beror på att filerna inte är komprimerade och således bör man ha ett annat program att komprimera filerna med och/eller spara dem i ett annat format. Jag vet dock inte hur filstorlekarna blir i liknande program.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marcus1987:

Fraps går snatt att aktivera i ett spel med en tangentknapp och Fraps visar t.ex. frames per second då man spelar in från ett spel.

Ok :), Hur menar du? Att om man spelar ett spel och trycker på "R" då börjar den spela in?


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Ok :), Hur menar du? Att om man spelar ett spel och trycker på "R" då börjar den spela in?

Just så menar jag. Om jag minns rätt så kan man ställa in vilken knapp som det ska börja spela in med. Sedan då man är mitt i spelet och spelar in och vill stoppa inspelningen så är det bara att trycka på samma knapp igen.

Programmet är mycket litet och då det körs syns det där vid klockan i Windows. Spel är ju krävande och att spela in samtidigt kan dra ner på frames per sekund ganska rejält. Men det finns många guider på nätet också om hur man använder Fraps så man får bra prestanda, kvalitet etc. och hur man får det komprimerat i ett bra format.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

vilket program använder ni och vilket är bäst?

Fraps kostar. Men Camstudio är gratis och jag tror det finns på svenska.
http://www.camstudio.org/CamStudio20.exe

Om du vill spela in spel så ska du installera xfire. Dem har stöd till dem allra flesta spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Fraps kostar

Tanka crackad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Tanka crackad

orka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

orka

Orka betala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera