Aviseringar
Rensa alla

Vilket program behöver jag för att göra ett spel?


Ämnesstartare

Hej! Har grubblat nu ett tag och vill göra ett 3D spel typ som runescape , men vet inte vilket program jag ska använda har testat några men inte riktigt nöjd ... Är det nå mer ni behöver veta så säg det 😉

Svar tack 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Paint.

Men seriöst, du behöver inte "ett program" så länge du inte är l33t hax på Java eller flash. Sen behöver du nog kunna lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paint? nee måste väl ha nått program typ 3D maker eller nått?


   
SvaraCitera

Ett bra sätt är att börja med C# och sen köra med XNA eller liknande. Annrs finns det ju Unreal-SDKs o.s.v.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär dig C# eller möjligtvis C++ (om du inte har erfarenhet av tidigare språk, börja med t ex Python) och hitta sen en 3D-motor!


   
SvaraCitera

illywe:

Hej! Har grubblat nu ett tag och vill göra ett 3D spel typ som runescape , men vet inte vilket program jag ska använda har testat några men inte riktigt nöjd ... Är det nå mer ni behöver veta så säg det 😉

Svar tack 🙂

Ett bra nybörjarprogram är Game Maker som jag själv använt. Efter det kan du gå över till att programmera i Flash. Tyvärr kan du bara göra 2D-spel med flash och extremt enkla 3D-spel med Game Maker, men jag skulle råda dig att börja med 2D-spel eftersom 3D-spel är otroligt mer avancerade och tidskrävande att utveckla och kräver år av utbildning.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag vill göra ett spel som runescape fast på mitt egna sätt och lite enklare ... [wink]


   
SvaraCitera

Sånt skapar man inte på en halvtimme, krävs mycket tid med kodning och design.


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Ah, börja med att lära dig ett par kända programspråk..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är det ingen som vet just vilket PROGRAM dom avänder?[tired]


   
SvaraCitera

Borde väl gå att hitta ifall du googlar upp Runescape? Hur som helst håller jag med de andra i tråden: Börja med något enkelt och jobba dig uppåt. Om du har bråttom med att göra ett 3D-spel så kommer du nog inte orka göra klart det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag ska , vill bara veta vilket program det är så jag kan göra lite enklare spel och se hur man gör , vill bara veta vilket program det är . Jag har gogglat men inte hittat 🙁 Nån som vet så skriv gärna 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe om jag skriver så här då , vilket av Java program ska jag ha . Läst och lärde det ska vara java . Men vilket java ska jag ha det finns ganska många asså typ Java MMORPG maker eller nått sånt ; Java game make , Java RPG Maker ? Vilken ? säg nå fler som ni tycker är bra 🙂


   
SvaraCitera

illywe:

Men är det ingen som vet just vilket PROGRAM dom avänder?

Du Menar till designen? I så fall http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090615143158AAsrKfg


   
SvaraCitera