Aviseringar
Rensa alla

Vilket pronomen använder du?


Ämnesstartare

Tycker att det är väldigt viktigt att en inte tvångs- och fel-könar personer och/eller använda fel pronomen bara genom att utgå från dennes utseende, könsorgan eller annan faktor som gör att en placerar människor i fel "fack". Tycker det vore bra om en ffick veta vilket pronomen ni föredrar. Vet att många använder flera pronomen eller olika pronomen vid olika tillfällen, välj då det alternativ du vill bli tilltalad med på um 🙂 kraaaam
Ber om ursäkt för eventuell exkludering

Hjärta


   
Citera
Ämnesstartare

mm säger hon till alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallar alla bby ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
mm säger hon till alla

Låter väldigt ignorant.


   
SvaraCitera
frukt

Xen/Xenom/Xens


   
SvaraCitera

Mest hon och han för det är enklast så...? Om någon person vill bli kallad nåt annat får personen säga det till mig, så försöker jag ta hänsyn till det...

Varför krångla till det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annat/Blankt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:
Mest hon och han för det är enklast så...? Om någon person vill bli kallad nåt annat får personen säga det till mig, så försöker jag ta hänsyn till det...

Varför krångla till det?

Syftar inte på vad du kallar personer utan vad du själv föredrar. Det är sånt här som spär på förtrycket mot ickebinära. Varför alltid anta att alla kan identifiera sig vid de två vanligaste könen?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: Annat/Blankt

Omtalas helst som en person, i övrigt bryr jag mig inte.


   
SvaraCitera

Ibland hon, ibland han, ibland hen, oftast vid namn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den, ser alla andra som livslösa objekt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha ingen läser tråden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inget. Har slutat med sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: Det

annars blir jag kränkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hallå, frågan är vad ni själva vill bli kallade. Inte vad ni själva använder. Det sista skulle ju vara omöjligt att svara på eftersom man hela tiden träffar olika personer.


   
SvaraCitera