Aviseringar
Rensa alla

Vilket spel med Blizzard gillar du mest?


Cobrak

Smilen:

Jag såg en video på det och det såg välgjort ut.

overwatch slukar din processor och ditt grafikkort men har du en bra dator så Cool


   
SvaraCitera

Lav:

Yesbox

Älskart <3
Inte enbart jag som slänger mig med uttrycket :J


   
SvaraCitera

Cobrak:

overwatch slukar din processor och ditt grafikkort men har du en bra dator så Cool

Har aldrig testat pga datorn inte gillar nyare spel.
Men är mitt Geforce GTX 660 up to the task?
Har iofs ett RTX 2070 Super liggandes så det bör klara det annars?


   
SvaraCitera

Crysilis: Har iofs ett RTX 2070 Super liggandes så det bör klara det annars?

Yesbox 😉


   
SvaraCitera

Borttagen Hearthstone för 30 minuter sedan. Jag spelade det i 5 år, det brukade vara ett underbart spel. Nu har det varit väldigt bortskämd, jag kan inte spela det längre. Ledsen


   
SvaraCitera

bandlecon:
Borttagen Hearthstone för 30 minuter sedan. Jag spelade det i 5 år, det brukade vara ett underbart spel. Nu har det varit väldigt bortskämd, jag kan inte spela det längre. Ledsen

Just expansionen som gäller nu är väldigt obalanserad och är ingen rolig meta. Det kommer en ny expansion under tidiga augusti. 


   
SvaraCitera

Jag gillar WoW, altså World of Warships 🙂


   
SvaraCitera

Har börjat spela Classic och vill ändra mitt svar. Det är nog oslagbart mot moderna WoW. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Axel_von_Färsen:
Har börjat spela Classic och vill ändra mitt svar. Det är nog oslagbart mot moderna WoW. 

Att börja spela vid launch, och vara med under hela hypen pre-launch är nog en av de bästa upplevelserna jag haft relaterat till WoW. Att starta allt på nytt, kämpa och slita för att komma in i spelet pga den otroligt långa kön, hitta ett guild som passar en, raida, farma gear som en idiot, etc.

Classic är fortfarande kul, men efter att ha mjölkat ut mycket av den content som finns så spelar jag personligen mest för folket där. Förutom det faktum att det finns så många hybris guild som tror att de är störst, bäst och vackrast, så känner man att communityt är levande till skillnad från retail. De kan merga servrar hur mycket de vill, det kommer aldrig ge samma känsla.

Längtar till TBC dock. Ingen garanti på att det släpps, men Blizzard skjuter sig själva i foten om de inte släpper det. Cool


   
SvaraCitera

Cobrak: Classic är fortfarande kul, men efter att ha mjölkat ut mycket av den content som finns så spelar jag personligen mest för folket där.

Förstår det. Skapade nya karaktärer på en RP-server och det är det bästa jag varit med om. Få/inga min-maxers och joinade en guild så man får en sjuk gemenskap med andra spelare. 

Cobrak: Längtar till TBC dock. Ingen garanti på att det släpps

TBC kommer till våren. (Sätter hundra spänn). Fick svara på en poll och hittills har Classic följt launch schemat från förr. Naxx kommer nu under hösten. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Axel_von_Färsen:

Förstår det. Skapade nya karaktärer på en RP-server och det är det bästa jag varit med om. Få/inga min-maxers och joinade en guild så man får en sjuk gemenskap med andra spelare. 

Skönt att komma ifrån tryhard servers där det är för mycket hets kring prestation och att alltid ha world buffs, enchantade gear och dyra potions.

Axel_von_Färsen:
TBC kommer till våren. (Sätter hundra spänn). Fick svara på en poll och hittills har Classic följt launch schemat från förr. Naxx kommer nu under hösten. 

100 spänn är dina! Blizzard hade skjutit sig själva i foten annars. Galen

Är väl lite orolig över att folk kommer hitta sätt att förstöra TBC på, precis som classic, med tanke på hela "hitta alla möjliga sätt att ta sig till toppen"-mentaliteten. Men bättre class specs och inte enbart hjärndöda 1 button spam rotations(minus bm hunter lol), samt arenas och dailys kommer antagligen göra spelet mer underhållande överlag.


   
SvaraCitera

World of Warcraft 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

        


   
SvaraCitera

Cobrak: Skönt att komma ifrån tryhard servers där det är för mycket hets kring prestation och att alltid ha world buffs, enchantade gear och dyra potions.

Ursäktar för sent svar. Vår server (Hydraxian Waterlords) är inte tryhard på något sett men world buff metan är påtaglig. Och nu när jag nått 60 krävs flera potions för att vara viable. (Jag spelar retribution paladin, dyrt som fan att vara viable). Naxx utökade kraven rejält. Kommer troligtvis ta en paus när vår guild fått ned Kel'Thuzad. 

Cobrak: Är väl lite orolig över att folk kommer hitta sätt att förstöra TBC på, precis som classic, med tanke på hela "hitta alla möjliga sätt att ta sig till toppen"-mentaliteten. Men bättre class specs och inte enbart hjärndöda 1 button spam rotations(minus bm hunter lol), samt arenas och dailys kommer antagligen göra spelet mer underhållande överlag.

Vad jag har förstått det som kommer drums (från leatherworking) vara mer eller mindre ett krav för raiding på högre nivå. Kommer bli segt i och med att min main maxat blacksmithing i nuläget. Får kanske skapa en ny karaktär. Däröver kommer många klasser bli unviable. Ska bli intressant att se vad som händer med alla rouges. (I TBC behövs max en rouge per raidgrupp.) Likaså warrior och magiker. (I sunwell är mages mer eller mindre endast användbara för att ge vattten/mat till gruppen innan raid). 


   
SvaraCitera

Förövrigt är Blizzard på riktig dekis. Ett bolag som kommer att vara ett minne blott när wrath of the lich king classic är färdigt. (Overwatch 2 ser skit ut, Diablo 4 kommer inte likna 1:an eller 2:an, Hearthstone är sjukt pay to win, World of Warcraft Retail är galet pay to win och förutom raids är spelet sjukt kasst, Heroes of the Storm spelar ingen...)


   
SvaraCitera