Aviseringar
Rensa alla

Vilket var det viktigaste slaget under ww2?


Ämnesstartare

Aah precis som rubriken lyder,vilket var viktigast? förklara gärna varför också. Om ni känner er riktigt ambitiösa får ni gärna lägga till egna tankar och åsikter osv..[y]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag vill inte göra din läxa [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag vill inte göra din läxa

Jag vill att du gör min läxa...


   
SvaraCitera

Tyskarnas bakslag var nog det allra viktigaste.


   
SvaraCitera

Bland annat slaget om Storbritannien skulle jag ta upp. Storbritannien gick segrande ur, hade det blivit tvärtom så hade krigsförloppet blivit annorlunda.


   
SvaraCitera
Lestat

Vadå ''viktigast''? Du får nog utveckla det där..


   
SvaraCitera

Tyskarnas förlust mot ryssarna i Stalingrad som knäckte östfronten.

Japans attack på Pearl Harbor som drog in USA i kriget. Utan USA hade Sovjet tagit hela Europa.


   
SvaraCitera

Viktigast....
Det är väl relativt?

Dagen D vid Normandie var annars rätt saftig.


   
SvaraCitera

aekitsune:

åsikter osv..[y]

Haha töntkitsu. gör din egen läxa!


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Även om det inte var ett slag så borde norpandet av en enigmamaskin av HMS Bulldog räknas ganska högt.

Och i samma veva slaget om Atlanten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lestat:

Du får nog utveckla det där..

"Välj ut det slag du tyckte var viktigast för krigets utgång och förklara varför du tycker det"


   
SvaraCitera

aekitsune:

"Välj ut det slag du tyckte var viktigast för krigets utgång och förklara varför du tycker det"

Oj, där kan man ju skriva hur mycket som helst[chocked]

Jag hade nog valt ut slaget om Berlin och spunnit vidare på att det faktiskt var den sista striden och därför den viktigaste eftersom den var ju den slutgiltiga. Emphasize på självmordet och kapitilationen/den överlägsna segern.

Minns inte direkt mycket om det där men kommer iallafall ihåg att majoriteten utav tyskarnas soldater faktiskt var barn/unga som tvingas in i strid utan några stora vapen och många civilister omkom.

Om nu inte ryssarna hade valt att invadera Berlin med det stora antalet soldater hade nog det förändrat sitationen en hel del. Man hade gett tyskarna mer tid att kunna planera en manöver och agera annorlunda med mer förberedelser och barrikadering..

Hm, minns inte mer om just det slaget och orkar inte göra din läxa, men hade lite tråkigt så skrev lite iallafall[blush]


   
SvaraCitera

första världskriget


   
SvaraCitera

Jag skulle någ säga pearl habur [y]


   
SvaraCitera

barbarossa (mer en operation, men ja), stalingrad, kursk, hürtgenwald, luftkriget över storbritannien.

osv.


   
SvaraCitera