Aviseringar
Rensa alla

Vilket yrkesområde vill du jobba inom?


pojkarutansmink1: Barnomsorg och utbildning (t.ex. lärare, barnskötare)

Det gör jag dock redan, haha. Så jag har väll hamnat rätt då.


   
SvaraCitera

pojkarutansmink1: Hälso- och sjukvård (t.ex. undersköterska, läkare)

18.2%

Vill hjälpa människor


   
SvaraCitera

det ultimata vore väl typ att inte jobba och tjäna pengar på det. så finans?


   
SvaraCitera

Annat 


   
SvaraCitera

Administration 


   
SvaraCitera
Draug

pojkarutansmink1: Egenföretagare (vad som helst)

Att kunna försörja sig på sin egen konst skulle vara mäktigt, synd bara att majoriteten inom konstnärsyrket blivit kända först efter sin död. Är iofs inte ute efter att bli känd, vill bara kunna försörja mig men samtidigt kunna ägna mig åt något jag brinner för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pojkarutansmink1: Annat

vill bli professionell besserwisser. närmare detaljer spelar mindre roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

vill bli professionell besserwisser. närmare detaljer spelar mindre roll.

hur långt anser du att det är kvar dit för din del? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: hur långt anser du att det är kvar dit för din del?

tror jag kan besserwissra kvalificerat, men måste fortfarande komma på hur jag ska göra för att människor ska vara villiga att betala mig för't. fem år, kanske? om jag inte blivit så odräglig vid det laget att jag blir arkebuserad istället.


   
SvaraCitera
mynona

pojkarutansmink1: Annat

Min yrkesmässiga kallelse ligger inom ett område man inte kan försörja sig på: författarens. Därför blir mitt yrke mest en fråga om att betala räkningar. 
Det duger med något som inte är alltför svåruthärdligt. 
Jag vet inte alls vad jag skulle kunna bli. 
Jag har en tendens att ifrågasätta/argumentera osv, något som kan tyda på journalistik, men jag ogillar den tendense åtminstone i mitt nuvarande sinnestillstånd. Folk vill tvinga mig att undervisa, och visst kan jag slå på föreläsningstonen och ösa ut fakta utan anstränging, men jag skulle grovt ogilla att placeras i centrum i ett klassrum. Hade det inte funnits några elever i läraryrket hade det varit en annan sak.
Förmodar att jag skulle kunna arbeta i butik, fast det skulle bli svårt att räkna matte, eller skura golv.  
Jag hör gärna förslag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Min yrkesmässiga kallelse ligger inom ett område man inte kan försörja sig på: författarens. Därför blir mitt yrke mest en fråga om att betala räkningar. 
Det duger med något som inte är alltför svåruthärdligt. 
Jag vet inte alls vad jag skulle kunna bli. 
Jag har en tendens att ifrågasätta/argumentera osv, något som kan tyda på journalistik, men jag ogillar den tendense åtminstone i mitt nuvarande sinnestillstånd. Folk vill tvinga mig att undervisa, och visst kan jag slå på föreläsningstonen och ösa ut fakta utan anstränging, men jag skulle grovt ogilla att placeras i centrum i ett klassrum. Hade det inte funnits några elever i läraryrket hade det varit en annan sak.
Förmodar att jag skulle kunna arbeta i butik, fast det skulle bli svårt att räkna matte, eller skura golv.  
Jag hör gärna förslag

Äldreboende, lätt att få jobb och ett underbart yrke om jag får säga det själv. Är säker på att du är en rolig person att diskutera med om du gillar att ifrågasätta (för då har man ju en åsikt och det skapar ju ofta intressanta diskussioner). Kontaktperson är också eftersökt, drar dock inte in speciellt mycket pengar,  men det är en bra erfarenhet och känslan att få göra t.ex. en handikappad häst-intresserad tjej överlycklig genom att ta med henne till en ridskola och rykta hästar är oslagbar. Men, många bäckar små som man brukar säga 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Min yrkesmässiga kallelse ligger inom ett område man inte kan försörja sig på: författarens. Därför blir mitt yrke mest en fråga om att betala räkningar. 
Det duger med något som inte är alltför svåruthärdligt. 
Jag vet inte alls vad jag skulle kunna bli. 
Jag har en tendens att ifrågasätta/argumentera osv, något som kan tyda på journalistik, men jag ogillar den tendense åtminstone i mitt nuvarande sinnestillstånd. Folk vill tvinga mig att undervisa, och visst kan jag slå på föreläsningstonen och ösa ut fakta utan anstränging, men jag skulle grovt ogilla att placeras i centrum i ett klassrum. Hade det inte funnits några elever i läraryrket hade det varit en annan sak.
Förmodar att jag skulle kunna arbeta i butik, fast det skulle bli svårt att räkna matte, eller skura golv.  
Jag hör gärna förslag

Och förresten så tycker jag att iden om författarskap låter jättebra 🙂 Man ska satsa på det man vill, och jag som älskar bra böcker har verkligen inget emot fler. 😉


   
SvaraCitera
mynona

pojkarutansmink1: Äldreboende, lätt att få jobb och ett underbart yrke om jag får säga det själv. Är säker på att du är en rolig person att diskutera med om du gillar att ifrågasätta (för då har man ju en åsikt och det skapar ju ofta intressanta diskussioner).

Tror tyvärr att jag lätt skulle få en utökad depression av att tänka hur tiden går och att man själv en dag kanske hamnar på ett sådant ställeTumme ned
Men du låter som rätt person på rätt plats! 

pojkarutansmink1: Kontaktperson är också eftersökt, drar dock inte in speciellt mycket pengar,  men det är en bra erfarenhet och känslan att få göra t.ex. en handikappad häst-intresserad tjej överlycklig genom att ta med henne till en ridskola och rykta hästar är oslagbar. Men, många bäckar små som man brukar säga 😉

Det låter fint och vackert! Har svårt att se mig själv göra den typen av fina saker dock, jag betraktar mig själv som för mycket av en inåtvänd drömmande solitär. Men det låter onekligen vackert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Tror tyvärr att jag lätt skulle få en utökad depression av att tänka hur tiden går och att man själv en dag kanske hamnar på ett sådant ställeTumme ned
Men du låter som rätt person på rätt plats! 

Det låter fint och vackert! Har svårt att se mig själv göra den typen av fina saker dock, jag betraktar mig själv som för mycket av en inåtvänd drömmande solitär. Men det låter onekligen vackert

Trodde också att jag skulle bli depp av äldreboenden, men det är finare än så har jag insett 🙂 Dom är så nöjda (där jag varit iaf) och har liksom börjar knyta ihop säcken och sammanfattar sina liv och börjar acceptera att det snart är dags att gå vidare. Dom berättar gärna historier och är ofta väldigt glada och tacksamma över vad vi gör för dom. Sånt gör ens dag, och att gå till jobbet och veta att man gör nytta är härligt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Tror tyvärr att jag lätt skulle få en utökad depression av att tänka hur tiden går och att man själv en dag kanske hamnar på ett sådant ställeTumme ned
Men du låter som rätt person på rätt plats! 

Det låter fint och vackert! Har svårt att se mig själv göra den typen av fina saker dock, jag betraktar mig själv som för mycket av en inåtvänd drömmande solitär. Men det låter onekligen vackert

Folk har tyvärr en sån skev syn på äldreboenden :/ Dom tror att det är urtrist, enbart griniga kärringar som skäller dagarna i ända och jättedåliga levnadsförhållanden. Personligen tycker jag att lite utav allt detta stämmer. Speciellt den biten med ekonomin, det är inte så himla dåligt som det påstås vara, främst i media. Men såklart måste man vara en sån person som gillar att jobba med människor för att passa till yrket 😉


   
SvaraCitera