Aviseringar
Rensa alla

Vill äga en iller!


Ämnesstartare

Flifvetbäst:

stinker inte dom piss och djävulskap pga körtlarna de har runt röven?

körtlar kan man avlägsna med ett mini-surgeon kit.


   
SvaraCitera

shajjn:

åh passa dej

vill klappa din iller[cute]


   
SvaraCitera

shajjn:

ja vill ut och jaga kaniner med min iller. kommer bli så sweet

Smart, krävs ingen jaktlicens för att få gratis kött!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Hur gör man? någon som vet? [cheers][bigsmile]

Köp från en illeruppfödare, googla på det och köp. Dom brukar väll kosta kanske 1-2000 kr. Sen måste du ha speciellt foder... uppfödaren kan rekomendera och hjälpa till. Läs mycket om illrar på iller.ifokus och dra hem någon bok från bibblan. P.S du ska också illersäkra ditt hem. Googla på det.


   
SvaraCitera
loita

framtidstron:

Illrar är nog ett bra val av husdjur, de ska vara smartare och ha mer personlighet än typ kaniner och sånt.

Nog är de smarta fast de är också så smarta att de vet att de är ingen ide att göra som du säger om man inte får godis för du kommer endå inte göra illa den ;P

Min kompis har en iller den är jätte söt, fast hon bitts, eller naffsar snarare och ibland blir de hårt och de gör riktigt ont. Illrar är mer tidskrävande än en katt och du får passa den mkt mer, min kompis iller älskar att öppna garderober och gå i tvättkorgen och kidnappa alla strumpor och lägga de sönderbitna under badkaret.
Och ja illersäkra huset måste man för de kommer oftast in dit de vill. De är sällan de blir helt rumsrena då inte som katter och hundar känner av långt innan att de måste uträtta sina behov så även om de lär sig att de är lådan som gäller så hoppar de ofta lådan och tar golvet då de inte hinner. så många lådor i rummen den springer runt i.


   
SvaraCitera

loita:

Nog är de smarta fast de är också så smarta att de vet att de är ingen ide att göra som du säger om man inte får godis för du kommer endå inte göra illa den ;P

Utöver katter, hundar och typ illrar finns det knappt några husdjur som kan lära sig att göra som man säger ändå. Och katter kan ju på sin höjd lära sig att de ska sluta med det de pysslar med om man fräser.

Jag tror inte det finns något djur som gör som man säger för att de tror att man annars gör illa den? Inte hoppar katten ner från bänken när man fräser åt den för att den tror att man kommer komma och slå den annars, om den inte erfarat det.


   
SvaraCitera
loita

framtidstron:

Utöver katter, hundar och typ illrar finns det knappt några husdjur som kan lära sig att göra som man säger ändå. Och katter kan ju på sin höjd lära sig att de ska sluta med det de pysslar med om man fräser.

Nej klart fast de djuren brukar också sitta i bur

framtidstron:

Jag tror inte det finns något djur som gör som man säger för att de tror att man annars gör illa den? Inte hoppar katten ner från bänken när man fräser åt den för att den tror att man kommer komma och slå den annars, om den inte erfarat det.

Jag var inte så seriös med de där direkt. Men en iller lyssnar sällan på att du fräser åt den för att den är nånstans, vissa har ju turen och får en som gör de men många gör tyvär som de själva vill och tycker är bäst


   
SvaraCitera

loita:

Nej klart fast de djuren brukar också sitta i bur

Jo men det är ju inte därför dom är så dumma så dom inte fattar nått.

loita:

Jag var inte så seriös med de där direkt.

nä det förstod jag nog, egentligen.

loita:

Men en iller lyssnar sällan på att du fräser åt den för att den är nånstans, vissa har ju turen och får en som gör de men många gör tyvär som de själva vill och tycker är bäst

Låter som ett väldigt jobbigt djur med tanke på att de också kan bitas och ha sig 🙁


   
SvaraCitera
loita

framtidstron:

Jo men det är ju inte därför dom är så dumma så dom inte fattar nått.

Nej absolut inte fast de gör inte dig något att den inte skulle fatta att den inte ska kissa i sängen eftersom den inte går där

framtidstron:

Låter som ett väldigt jobbigt djur med tanke på att de också kan bitas och ha sig 🙁

Både ja och nej tror jag. Jag äger ingen så vet ju inte fast jag tror inte jag skulle orka med den, de har sån energi och har du bara en så måste du ju hålla den sysselsatt och leka massa med den, men har du fler ja då är de fler att försöka få fason på ^^'
Sen något jag tycker är jobbigt är att de är väldigt aktiva på natten och sängar är alltid kul och leka i täcket och försöka väcka den sovande är as kul ;P Jag har bara sovit en gång hos kompisen efter illern och vill inte göra de igen xD


   
SvaraCitera

Chicago:

Det är ganska svårt att hitta uppfödare i sverige,

Nej? [shake]


   
SvaraCitera

dom är mkt jobbiga. tänker nog aldrig skaffa iller igen fast det var kul när jag hade dom.
blir en hund istället.


   
SvaraCitera

iller = en lång ekorre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej? [shake]

Inte svårt -svårt, men jag menar svårare än de flesta andra dur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kompis har sånna. Dom luktar äckligt...


   
SvaraCitera

Jag vill äga en björn!
Iller?! Vad är det för mesigt djur? Om man ska ha något djur som ens är likt en iller ska det fan vara en Järv!


   
SvaraCitera