Aviseringar
Rensa alla

vill bli popartist i japan


Ämnesstartare

Det verkar vara så roligt. Hjälp mig tolka den här videon, varför hon smiskar sig själv, vad den handlar om och ja. Handlar den om kroppen? Blir konfunderad, speciellt vid något som kanske ska likna en prutt. Vad gör rosa damen där?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

hon har skatvingar och en barbiedocka på huvudet.


   
SvaraCitera

finns inga popartister inuti mig men ok du kan bli första el ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herreguuud
orkade inte lyssna klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyvärr japanesen varken du eller jag vill att jag ska vara i dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blinksmajli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Det verkar vara så roligt. Hjälp mig tolka den här videon, varför hon smiskar sig själv, vad den handlar om och ja. Handlar den om kroppen?

Som så mycket annat i Japan tror jag att tittaren själv får tolka som den vill. I Japan är det inte alls ovanligt att man gör på det sättet.

Här i väst ska allt vara logiskt och allt ska förklaras, tror det är den stora skillnaden.

Detta avspeglas även i det japanska språket som är ett tolkningsspråk, det vill säga, samma uppsättning kanjitecken kan tolkas på olika sätt beroende på vem som läser dom. Var och en för sig har de bestämda betydelser, men sammansatta är det tolkning som gäller.

Det är det jag gillar med mycket japansk kutlur, de trycker inte upp en moralkaka i ansiktet på en och säger "så här ska du tycka", man får själv tolka som man vill.

Detta är ett genomgående tema i mycket manga och anime och skiljer sig från västerländska serier där det nästan alltid finns en bestämd skurk som är genomond och som alla ska hata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

barbiedocka på huvudet

brukar köra på den när jag inte vet vad jag ska göra med håret. ganska smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns inga vuxna i japan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det finns inga vuxna i japan

tror inte heller. Alla åldras och firar födelsedagar tills de är tolv, sen är de tolv resten av livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GILLAR DEN MER OCH MER
SITTER SOM ETT KLISTER, EN TAPET I MIN HJÄRNA


   
SvaraCitera