Aviseringar
Rensa alla

Vill bli smalare


emmmah
Ämnesstartare

Okej javet att dom flesta skriver "det går inte att punktförbränna" eller "det är snyggt med höfter"
alla tkr ju olika?..
oh jag tkr inte det är snyggt!
är 14 år, 169 oh väger 53...
stora höfter ahr jag, vet att det inte går att göra nått åt eftersom det är skelett..
men det lilla fettet som finns där vet jag att det går att få bort.
jag mår dålig över min kropp.
jag vill inte visa mej i bikini, vill itne ha tajta linnen.
har precis haft godisförbud i 2 månader, hjälpte inte ett skit.
vill inte direkt ut oh springa heller, bland alla hus.
går det inte att bli smal hemma?
träna hemma liksom?
snälla hjälp mej.[cry]


   
Citera
Ämnesetiketter

Du behöver inte banta, du behöver snarare kontakta läkare för att kolla om du har en ätstörning eller inte - det är det det låter som.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Du behöver inte banta, du behöver snarare kontakta läkare för att kolla om du har en ätstörning eller inte - det är det det låter som.

nej jag har ingen ätstörning?
jag äter frukost lunch oh middag, oh oftast frukt elr liknande imellan ibland?
det är bara det att jag själv vill kunna va nöjd med min kropp utan att må dåligt över att se mig själv..


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Stringburka:

Du behöver inte banta, du behöver snarare kontakta läkare för att kolla om du har en ätstörning eller inte - det är det det låter som.

nej jag har ingen ätstörning?
jag äter frukost lunch oh middag, oh oftast frukt elr liknande imellan ibland?
det är bara det att jag själv vill kunna va nöjd med min kropp utan att må dåligt över att se mig själv..


   
SvaraCitera

emmmah:

det är bara det att jag själv vill kunna va nöjd med min kropp utan att må dåligt över att se mig själv..

Det är just det som är en ätstörning. Inte vikten, eller vad man äter. Det är ens inställning till sin kropp och mat.


   
SvaraCitera

oh ja e dum i huvet


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Kråkslott:

Det är just det som är en ätstörning. Inte vikten, eller vad man äter. Det är ens inställning till sin kropp och mat.

fast jag äter iaf som en vanlig männsika..
jag skulle fatta när det "går för långt" och skulle fatta att jag då började få ätstörningar.
även fast jag mår dåligt över min kropp äter jag ju mat?


   
SvaraCitera

emmmah:

det är bara det att jag själv vill kunna va nöjd med min kropp utan att må dåligt över att se mig själv..

Bara inse att du inte är tjock och du är verkligen inte behov av bli smalare.


   
SvaraCitera

emmmah:

nej jag har ingen ätstörning?

Säger inte att du nödvändigtvis har det, men:

emmmah:

men det lilla fettet som finns där vet jag att det går att få bort.

emmmah:

jag vill inte visa mej i bikini, vill itne ha tajta linnen.

Du har en osund syn på din egen kropp och

emmmah:

går det inte att bli smal hemma?

vill bli smalare trots att du har ett BMI som tyder på att du snarare är lite underviktig. Med andra ord, även om du inte har en ätstörning ligger du i riskzonen och du borde som sagt kolla upp vad du kan få för hjälp för att hindra att du hamnar där.

Problemet ligger inte i din kropp oavsett, problemet är i ditt huvud. Viktnedgång kommer inte göra dig gladare långsiktigt, det du behöver är att få en bättre syn på dig själv.


   
SvaraCitera

Du är underviktig, och du vet om att du har en skev kroppsbild.


   
SvaraCitera

Eller nähä, det var ej du som la den i äs. Stackare, då är du helt ovetandes då.


   
SvaraCitera

emmmah:

går det inte att bli smal hemma?
träna hemma liksom?

Klart du kan träna hemma, men i så fall ska det vara för att bygga muskler/må bättre, inte för att bli smalare!
Dessutom är du 14 år och bör nog inte träna så hårt, eftersom du antagligen fortfarande växer osv. Jag är ingen expert, men jag har hört det.
Du kan göra situps och upphopp och allt möjligt hemma. Hoppa hopprep? Men som sagt, det verkar inte som att du behöver bli smalare, och du ska absolut inte träna mycket!
Gå ut och promenera istället, det mår du bättre av än att träna inomhus. Frisk luft är bra![smile]
Tänk också på att om du börjar träna måste du äta mer!

Vill bara säga att jag inte alls vill uppmuntra till ätstörningar osv, men om hon vill träna så är det väl bara bra, precis som det är bra för vem som helst?


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Stringburka:

vill bli smalare trots att du har ett BMI som tyder på att du snarare är lite underviktig.

jag orkar ärligt inte bry mej om BMI o sånt shit.
om jag tränar oh får finare kropp är det ju itne farligt!?


   
SvaraCitera
blum
 blum

emmmah:

169 oh väger 53

emmmah:

går det inte att bli smal hemma?

du är redan smal.


   
SvaraCitera