Aviseringar
Rensa alla

Vill bli vän igen efter bråk..


Ämnesstartare

Hej, nu är det så att det finns en kille i min klass, han är en asschyst vän och vi snackar, smsar, chattar osv ofta, vi retar & ''mobbar'' (inget allvarligt) varandra men kan för det mesta alltid garva åt det sen.

Men nu är det så att vi har på nåt sätt börjat bråka, det började som ett skämt (tänker inte gå in på vad exakt det var, jag menar tänk om han läser det här [shake]) sen blev det lite mer seriösare än vad det borde blivit, jag antar att vi båda blev förbannade för vi skrev saker vi kanske inte borde ha skrivit, och det slutade med att jag blev sårad och att han tydligen kände skadeglädje.
Så jag skrev som det var, att jag blev sårad och att han kunde sluta skriva till mig, då skrev han nåt i stil med ''bra då är jag nöjd'' och då blev jag ju bara ännu mer sårad och frågade om han tyckte om att såra människor. Då svarade han ja, fast att det berodde på om han brydde sig om den han sårade.

Vid detta laget hade jag börjat gråta, fy vad ledsen jag var. Så jag skrev lite mer & nu började han nästan varje mening med ''haha'' vilken gjorde mig jävligt arg.

Jag vet att han är en sån person som inte direkt bryr sig om dom han inte gillar, han ignorerar dom & förolämpar dom när han får chansen. Jag har alltid tyckt synd om hans ''offer'' då han gärna inte håller in sina tankar om dem. Men jag har liksom nästan aldrig haft problem med det förut, kanske är därför jag NÄSTAN aldrig sagt till eller nåt. (Jag vet att det här klassas som mobbing, så jag har sagt några enstaka gånger ''men sluta nu'' sen dragit iväg honom någon annanstans.) Asså han har varit sur på mig förut & förolampat mig & hållit på, men det löste sig ju i slutändan.

Nu har det gått ungefär en vecka & allting brukade lösa sig på ungefär 2-3 dar. Jag hade blockat honom på facebook, & eftersom han fått ny mobil hade han inte hunnit ta mitt nummer så jag behövde inte oroa mig att han skulle nå mig på mobilen. (man kan fråga vänner & så men det sket ja i) Jag loggade inte in på Skype något mer så han kunde därmed inte skriva där.

Nu har jag tagit bort blocken på facebook, men det visade sig att man behövde lägga till som vän igen & det vill jag inte.. Jag har börjat logga in på Skype men han har inte varit inne.

Jag vill inte bråka med honom, jag blir så ledsen bara jag tänker på det, jag vill att vi blir vänner igen. Hur bär jag mig åt?

Känns som att om jag lägger till honom som vän blir han förvirrad & accepterar inte eftersom han säkert fortfarande är sur på mig, skicka sms vill ja inte för att ja är rädd att om ja skriver vem jag är så kommer han inte att svara.

Hur kan jag säga förlåt till honom? Klart jag vill ha ett litet förlåt tillbaka också, men det brukar han alltid ge. Vet inte om det kommer vara annorlunda den här gången men ändå.. Snälla hjälp jag är så dålig på det här..

Tack & förlåt att det blev så lång.. [sad]


   
Citera

ring honom och säg att du vill träffas så kan ni snacka sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lovar dig, det kommer han inte vilja


   
SvaraCitera

bra kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det brukar han vara


   
SvaraCitera

Palla vara kompis med en sån ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår hur du tänker, men han kan faktiskt vara väldigt snäll.
Dessutom börjar ju skolan snart så jag vill gärna vara vän med honom.


   
SvaraCitera

han kanske trodde att det fortfarande var på skämtnivå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Näej tror inte det, jag sa ju till honom att jag skulle blocka honom, sen gjorde jag ju det.. då skrev han ''haha okej''


   
SvaraCitera

han verkar inte vara särskilt trevlig
tycker du det är kul att hålla på sådär och bråka hela tiden?


   
SvaraCitera

"Jag blev ledsen när du sade x. Det var inte roligt. Nu vill jag bli sams.


   
SvaraCitera
mynona

pillowfight:

Hur bär jag mig åt?

Dy tycks inte ha gjort något fel (?), så det finns ingen anledning för dig att fjäska in dig. Om du vill ha kontakt med honom, så gör ingenting och låt honom ta kontakt. Gör han det inte, så finns det ingen anledning för dig att vilja ta kontakt med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

han verkar inte vara särskilt trevligtycker du det är kul att hålla på sådär och bråka hela tiden?

Han kan vara otrevlig ja.. Nej det är inte speciellt kul, men asså vi bråkar ju inte ''hela tiden'' vi skämtar, det var ett år sen senaste gången det blev något seriöst bråk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Dy tycks inte ha gjort något fel (?), så det finns ingen anledning för dig att fjäska in dig. Om du vill ha kontakt med honom, så gör ingenting och låt honom ta kontakt. Gör han det inte, så finns det ingen anledning för dig att vilja ta kontakt med honom.

Jag vill ju vara vän med honom, bråk ingår ju i vänskapen, eller nåt.


   
SvaraCitera

pillowfight:

Jag vill ju vara vän med honom, bråk ingår ju i vänskapen, eller nåt.

NEJ
Eller det är säkert många dom tycker som du men jag pallar inte bråk med vänner.


   
SvaraCitera