Aviseringar
Rensa alla

vill bort.


Ämnesstartare

Jag är en tjej född -95. Jag bor i småland i en liten håla alla vet allt om alla. Skitsnack här och där.
Ett rent helvete.
Jag vill bort härifrån.
Den 11 Januari blev jag misshandlad av mitt ex, han slog mig fysiskt. Jag tänker hela tiden på den dagen.
Ser framför mig hur han står och slår mig med ett låtsas trägevär i huvudet. Och jag gråter..
Hur han greppar i mina armar.
Det är hemskt..
Jag har mått så psykiskt dåligt sen dess, så den 4/2 försökte jag ta livet av mig. Tog massa tabletter,skar mig i armarna..låg på golvet,krampade, fick inte luft.. ambulansmännen fick dra mig upp från golvet. Fick åka akut ambulans till kalmar barnakut. Blev inlagd - åkte hem på permission mellan lördagen och måndagen. När jag kom tillbaks skulle jag till barn akut psykitariet (stavning). Och dom skulle skicka mig vidare till bup. Men nu är det flera veckor sen och bup har inte hört av sig ännu. Dom skulle höra av sig samma vecka som jag träffade barn psykitariet.
Ska till soc nu på torsdag, eftersom jag blev soc-anmäld. Och jag fasar för att gå dit..
Och tanken att göra om det kommer tillbaka gång på gång. Och det går inte hejda mig. Armarna blir fyllda av mer sår för var dag.
Jag orkar inte bo kvar här.. skulle vilja bo hos en annan familj.
För jag klarar inte av att vara här, att se han som misshandlade mig.. det gör så jävla ont inombords. Jag vill bara bort.


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

polisen kanske?


   
SvaraCitera

Shuppidupp:

Men nu är det flera veckor sen och bup har inte hört av sig ännu.

Konstigt. Du kan ju maila/ringa dem och fråga vad de håller på med (belys att du är väldigt svag och behöver hjälp omgående).


   
SvaraCitera

Låter som att du har ett väldigt jobbigt liv och jag förstår att du mår dåligt. Det är bra att du ska till soc, de måste kunna hjälpa dig att få ordning på ditt liv igen. Kanske att en fosterfamilj eller någon stödperson skulle vara bra för dig? Du har rätt att få hjälp! Om du vill prata med någon vuxen så kan du gå till skolsköterskan eller till ungdomsmottagningen. Lycka till och var rädd om dig!


   
SvaraCitera

Jag finns om du vill snacka med någon random människa. Har själv blivit utsatt för både psykisk och fysisk misshandel av mitt ex. Det är bara att skicka iväg ett pm:)

och du, Kämpa på tjejen!
Både bup, brottoffermyndigheten och Utväg har hjälpt mig mycket, kika på dom sistnämnda om bup inte hjälper dig tillräckligt.
http://www.brottsoffermyndigheten.se/default.asp?id=3448&refid=3416&parentId=129...

http://www.utvag.se/

Finns det någon nära vän eller någon i familjen du kan prata med och som kan stötta dig?


   
SvaraCitera

du skulle kunna behöva kanske en weekend off eller så när du mår någorlunda bättre, jag menar åka bort till något annat land med en kompis från allting över en helg/vecka
eller så kan du åka själv förstås och bara tänka


   
SvaraCitera