Aviseringar
Rensa alla

Vill byta gymnasium!


Ämnesstartare

Tja jag är en kille som är 16år jag har börjat gymnasiet nu och går första året. Jag har gått ca.9 veckor nu men vill byta gymnasium för att lärarna inte är bra och jag vill inte gå där. Jag undrar har någon av ni bytt gymnasium och vad gjorde er att göra det? Hur gjorde ni?   


   
Citera
reben

ville byta efter 3v, min mamma kontaktade den skolan som jag ville börja på o pratade med rektorn. det var fullt hos dem, men sen slutade en 2v senare o rektorn ringde till oss. men då ville jag inte byta längre pga då hade säkert den klassen blivit bästisar redan. så tackade nej. men aa så gjorde vi.

lol tänk om man gått på polhem


   
SvaraCitera

ringde till skolan jag ville börja på en fredag och sa snälla låt mig börja jag vantrivs barn är min passion jag har skitbra betyg 

på måndagen hade jag bytt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa för jag vill byta från Info Media (teknik) till resturang livsmedel. 


   
SvaraCitera

reben:
ville byta efter 3v, min mamma kontaktade den skolan som jag ville börja på o pratade med rektorn. det var fullt hos dem, men sen slutade en 2v senare o rektorn ringde till oss. men då ville jag inte byta längre pga då hade säkert den klassen blivit bästisar redan. så tackade nej. men aa så gjorde vi.

lol tänk om man gått på polhem

Struntar de helt i att kolla 


   
SvaraCitera
reben

superpojken:

Struntar de helt i att kolla 

va?


   
SvaraCitera

reben:

va?

Betygen skulle det stå i slutet.  Många blie ju nekade då intagningsgränser är för hög men kan man ringa den skolan när terminen börjat och be om en plats, utan att behöva kvalificera sig   


   
SvaraCitera
reben

superpojken:

Betygen skulle det stå i slutet.  Många blie ju nekade då intagningsgränser är för hög men kan man ringa den skolan när terminen börjat och be om en plats, utan att behöva kvalificera sig   

vet ej men hade tillräckligt mkt poäg iaf, dom kollade säkert d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan jag byta linje efter att ha gått på en annan linje i 2månader?


   
SvaraCitera

BenjaminR:
Kan jag byta linje efter att ha gått på en annan linje i 2månader?

Ja, det borde gå. Jag bytte linje efter 1 helt år.


   
SvaraCitera

Dock kan du få en hel del att läsa upp på egen hand, räkna med mycket arbeten efter skoltid.


   
SvaraCitera

jag bytte efter närmare 2år
man kan göra allt


   
SvaraCitera

BenjaminR:
Tja jag är en kille som är 16år jag har börjat gymnasiet nu och går första året. Jag har gått ca.9 veckor nu men vill byta gymnasium för att lärarna inte är bra och jag vill inte gå där. Jag undrar har någon av ni bytt gymnasium och vad gjorde er att göra det? Hur gjorde ni?   

Gå till syven, rektorn, vägledningscentrum, ring den andra skolan


   
SvaraCitera

Gjorde det inte, önskar att jag hade gjort det.

Prata med de båda skolornas rektor och eventuellt studievägledaren. Det borde inte vara några problem.


   
SvaraCitera

Man måste vänta tills året är slut som jag vet iallafall och gå med dem som är ett år yngre. Blir svårt att byta efter 2 månader när alla gått i skolan ett tag..


   
SvaraCitera