Aviseringar
Rensa alla

Vill dö


Ämnesstartare

xNightmare:

Varenda gång som jag ser ett öppet fönster vill jag hoppa ut genom det

Hehe, jag har en liten tavla som det står "Har man ett fönster blir livet aldrig tråkigt" på. fast jag har aldrig hängt upp den, för det är det sämsta jag hört.

julshh:

alltså? hur seriös är man om man skriver det på nätet? Snacka med någon irl

Hon kansker bara vill säga hur hon känner utan att bli inlåst nånstans.

Du kan ju prova och prata med nån, men hoppa över delen om att du vill hoppa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xNightmare:

Jag vill dö... det har jag förstått nu.
Varenda gång som jag ser ett öppet fönster vill jag hoppa ut genom det varje gång jag ser en kniv vill jag skära av mig handlederna... Ngt är fel med mig.. Vad ska jag ta mig till?

Har du råkat ut för något särskilt som driver dig till dessa tvångstankar eller känns allt bara allmänt jobbigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Mådde fasen bättre som fjortonåring än 18-19 kan jag då tala om

Word.[party]

xNightmare:

Jag vill dö... det har jag förstått nu

Oroa dig inte, det kommer att bli värre.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig verkar det som att du lider av någon typ av tvångstankar, det är inte helt tydligt i inlägget att du mår dåligt. Vilket fall som helst, sök hjälp - det finns!


   
SvaraCitera

xNightmare:

Jag vill dö

Det här är inget ställe att ställa några frågor om det ämnet.

Men jag tycker att det är så jävla själviskt och idiotiskt av de som tar livet av sig, tänk på de nära och kära som blir lämnade kvar , och får ta sig igenom allt efteråt.


   
SvaraCitera

jag mådde också apdåligt när jag var 14, men det går över.
tänk positivt.


   
SvaraCitera

Creator:

Men jag tycker att det är så jävla själviskt och idiotiskt av de som tar livet av sig, tänk på de nära och kära som blir lämnade kvar , och får ta sig igenom allt efteråt.

Jag tycker att det är ännu mer själviskt att tycka att någon ska hålla sig i livet bara på grund av att man inte klarar av att förlora den personen.
Om någon tar livet av sig, Så kände dom väll att dom hade en anledning till det d.v.s var anledningen god nog för personen i fråga så får alla acceptera det och gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xNightmare:

Vad ska jag ta mig till?

Sluta ta allt så allvarligt, kanske .


   
SvaraCitera

Fågel i det blå:

Sluta ta allt så allvarligt, kanske .

Ja, jag har hört att det är enkelt för alla och inte varierar från person till person - samt att varje person helt styr över sina egna känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xNightmare:

Ngt är fel med mig.. Vad ska jag ta mig till?

Sluta vara emo så löser det nog sig [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså alla ni som tkr jag borde komme över det. Ni fattar nog inte... Jag kan inte bara komma över det!! det är djupare än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spring till bup.


   
SvaraCitera

xNightmare:

Asså alla ni som tkr jag borde komme över det. Ni fattar nog inte... Jag kan inte bara komma över det!! det är djupare än så.

Ursäkta, men du verkar ju faktiskt mest snurra in dig på det. Försök söka hjälp hos vuxna, som kan hjälpa dig att lösa det som gör dig ledsen och så. Du är liksom 14, "du har inte hunnit börja leva", som alla gamlingar säger.
Liksom, majoriteten av alla tonåringar mår dåligt, men det går över. Jag mådde t.ex. jättedåligt för ungefär två år sedan, jag ville aldrig gå upp ur sängen för jag mådde så fruktansvärt, MEN det går över. Idag mår jag oftast relativt bra. Allt går över.
Hoppas att det löser sig för dig. [love]


   
SvaraCitera

Oppression:

anledningen

Ja jag vete fan vad det finns för anledning till att bara avsluta något som du aldrig kommer få tillbaka igen. Bara för att man mår dåligt ett tag så behöver man ju inte ta livet av sig. Känner en alkoholist som misslyckades med att ta sitt eget liv med sömntabletter och hembränt , nu var det många år sedan han drack senast , men har lärt sig uppskatta den allra största gåvan , livet !
Så kom inte och predika om att folk har en anledning att ta sitt liv, för det har man fan inte.


   
SvaraCitera

xNightmare:

Jag vill dö

Allt detta tjafs om ålder [confused] Nej fan det finns många unga som mår bra också.
Möjligt att du är mano deppresiv. Jag tycker att det är en bra ide att prata med en kurator eller ta kontakt med bup. De finns där för att hjälpa dig.

Hoppas du mår bättre snart!


   
SvaraCitera