Aviseringar
Rensa alla

Vill dö så himla gärna för orkar inte med livet längre


Ämnesstartare

Mår svindålig typ konstant och vill verkligen dö 60 - 80% av min vakna tid. Ja jo just nu känner jag så och ser verkligen ingen mening med att leva längre. Känns som att alla ljuger för mig och att alla bara hatar mig. Allt jag gör är värdelöst och jag misslyckas fullkomligt i skolan. Bup har inte gjort det bättre alls och vet inte vad jag ska göra för ända vägen just nu känns som att somna för all framtid. Vill verkligen verkligen dö just nu


   
Citera
Exner

Det blir bättre. Då kommer du att vara glad att du inte dog.


   
SvaraCitera
Lounge

Du känner så just nu, men det betyder inte att det alltid kommer vara så. Du förtjänar verkligen inte att må såhär. Vad tror du skulle kunna hjälpa ditt mående?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså på riktigt, det hjälper inte att ni säger att det blir bättre. Vill bara skrika för mår så sinnessjukt helvetes dåligt. Kan inte sitta still och kan inte sova. Det blir bara värre och värre med tiden. INGENTING blir bättre av att "det kommer bli bättre" för när man bara vill skrika ut av ångest så hjälper inte det ett skit. 


   
SvaraCitera
time
 time

Om du inte mådde dåligt, skulle du vilja leva då? Är det ångesten som hindrar dig från att leva eller är det livet som ger dig ångest?


   
SvaraCitera

Har du pratat med någon nära person, typ en förälder eller kompis?


   
SvaraCitera

Vad skulle behöva hända i ditt liv för att du skulle vakna upp imorgon och vilja leva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kanske alltid kommer vara såhär. folk kan omöjligt veta att det går över.

ja, smärtan försvinner om du dör. på så sätt är det en lösning. det är inte korkat att tänka så.

jag tycker du verkar vara en vettig person som helst borde leva vidare.


   
SvaraCitera
mens
 mens

 Livet känns skit mer eller mindre, och är i många fall skit också, men livet kan ju bli så mycket bättre sen. Du är ju så ung och har så mycket kvar att uppleva. Byt sen behandlare på BUP tills du känner att du får någon som gör nytta. 


   
SvaraCitera

Det enda du kan göra är att sluta bry dig och bara klara dig så bra som möjligt. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Du är ingen börda för någon mer än dig själv då människor vill hjälpa. Vi lever trots allt i ett samhälle med en omgivning bred av insikter, solaritet och välvilja(till en viss mängd). Försök ta vara det. Och som jag skrivit till dig tidigare: se livet som en resa med diverse stationer. Du försöker bemästra en för tillfället och med den reservationen sagd vill jag påstå att det kommer fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tkr om dig o du verkar väldigt trevlig iaf


   
SvaraCitera

Det är dina känslor som styr över hur man mår,för att orka leva så måste man ibland lär sig att stänga av dom. Och folk som säger det inte går är FUCKING BULLSHIT! 
Det finns människor som kan kontrollera sina känslor i minsta detalj! 
Jag mådde sjukt dåligt i 4-5 år när jag va mindre, sen va det inte värt att tänka på sitt eget mående längre då det gjorde allt inte bättre för de ^^ 


   
SvaraCitera