Aviseringar
Rensa alla

Vill dra till USA


BreakTheAuthority:

Om jag skulle dra till ett land skulle det inte vara ett konservativt, kristet terroristland

Valid point. [rolleyes]

BreakTheAuthority:

där genomsnittsmänniskan skulle klassas som mentalt handikappad om han/hon bott i Sverige.

Wtf?


   
SvaraCitera

Libertad:

Wtf?

I rest my case. [no-no]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Om jag skulle dra till ett land skulle det inte vara ett konservativt, kristet terroristland där genomsnittsmänniskan skulle klassas som mentalt handikappad om han/hon bott i Sverige.

Nu är du förvisso avregistrerad och tur är väl det men vad sägs om att ta reda på lite fakta innan man börjar prata en massa skit?

USA är ett fantastiskt land med mängder av underbara människor. De är otroligt öppna och du känner dig aldrig ensam. Man träffar trevligt folk överallt på alla tider på dygnet. Kan du inte sova, ta en promenad eller gå och sätt dig på något fik och du kommer med största säkerhet att träffa trevliga och underhållande människor som sitter i samma sits som du kan fördriva tiden med.

Och de är knappast dummare än några andra. Självklart finns det riktigt idioter men vart finns det inte det? Men merparten av det amerikanska folket är bra människor. Inte alls främlingsfientliga och fördomsfulla som många tycks tro. Som exempel kan jag ju nämna att när jag var där hade jag med en kompis med Iranskt ursprung, han var ganska nervös innan resan att folk där skulle kolla snett på honom och stämpla honom som terrorist. Han berättade efter att vi kom hem att han aldrig känt sig så bra bemött som i USA och att han aldrig tidigare känt sig så fri och lycklig som under våra veckor där. Det tycker jag säger en hel del om landets befolkning.

Sen beror det förståss på vart i landet du befinner dig. Ska du resa runt i landet finns det naturligtvis många platser du bör undvika. Stater som Mississippi och Lousina har fantastiskt natur och är till ytan väldigt fint men att stanna till i någon småstad djupt inne i skogarna där är inte speciellt givande, visst finns det en tjusning i det men att sitta och prata sport med en bonde som är gift med sin mamma och anser att amerikansk fotboll dog när lag med svarta spelare började vinna är inte kul, bara tragiskt.

Men nu blev det visst lite mycket från min sida. Jag tänkte mest höra hur det gått med planerna? Tänker själv göra samma sak om något år eller två när jag jobbat ihop tillräckligt med pengar och tid. 🙂


   
SvaraCitera

Bara ett litet tips, du måste ha en adress du ska till när du ska in i landet. Annars släpps du inte in =)


   
SvaraCitera

Jag är fan med dig. Önskar jag hade kapitalet, men är rädd att även om jag hade det hade jag varit för snål för att lägga det på nåt dylikt.


   
SvaraCitera

Uhm.. Vart där 3 gånger, kan ju säga att du inte kommer någonvart utan en bil. Unless du är i NY eller någon annan stad med kommunikation.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera