Aviseringar
Rensa alla

Vill du att Sverige ska gå med i NATO?


Ämnesstartare

vill du att sverige ska gå med i natoooooooo?


   
Citera

Nej 


   
SvaraCitera

Tai Lung: Nej


   
SvaraCitera

Helvete eller. Absolut inte.


   
SvaraCitera

Verkligen inte. Vi borde gå ihop med en försvarspakt med Finland 🙂


   
SvaraCitera

SDniklas:
Verkligen inte. Vi borde gå ihop med en försvarspakt med Finland 🙂

Absolut!
du som är sdare, är SD för eller emot Nato?


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Absolut!
du som är sdare, är SD för eller emot Nato?

Mot


   
SvaraCitera

SDniklas:

Mot

Det va allt bra Mycket glad


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Absolut!
du som är sdare, är SD för eller emot Nato?

SD vill att det ska vara folkomröstning om sverige ska ansluta sig till Nato


   
SvaraCitera
major

Skåneärbäst:

SD vill att det ska vara folkomröstning om sverige ska ansluta sig till Nato

Källa?

Genom att stärka vårt eget försvar, genom att fullt ut verka för ett nordiskt försvarssamarbete och genom partnerskapet för fred med NATO tar Sverige sitt säkerhetspolitiska ansvar.
https://sd.se/var-politik/forsvarspolitik/

Det låter som att de vill gå med.


   
SvaraCitera

major:

Källa?

Genom att stärka vårt eget försvar, genom att fullt ut verka för ett nordiskt försvarssamarbete och genom partnerskapet för fred med NATO tar Sverige sitt säkerhetspolitiska ansvar.
https://sd.se/var-politik/forsvarspolitik/

Det låter som att de vill gå med.

Sverige vill nog ha fred med alla länder/allianser så det betyder inte att vi vill gå med! Vi ställde oss kraftigt emot värdlandsavtalet också 🙂


   
SvaraCitera

Absolut inte!
Hellre en militärallians med Ryssland än med NATO, Fast jag vill helst se en nordisk försvarsallians.


   
SvaraCitera

Jag vet ärligt talat inte. Rysslands ständiga kränkningar mot Sverige som blir allvarligare för varje år står ju knappast på ett EJ medlemsskarp till NATO. Eller för att referera till Mike Winnerstig:

– Ryssland försöker nu skrämma Sverige från att gå med i Nato, precis som man gjorde med de baltiska länderna. Men när de väl gick med 2004 minskade provokationerna från Ryssland. Det är dock svårt att säga hur Ryssland skulle reagera i dag, situationen är delvis en annan, säger Mike Winnerstig, försvarsforskare och säkerhetspolitisk analytiker vid Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI).


   
SvaraCitera

Svenskt försvar räcker inte till mot en övermäktig fiende, det krävs att vi har allierade med andra länder alternativt är neutrala, samtidigt måste vi kunna försvara våran position. Vi är en strategiskt viktig del i Östersjön och för hela Skandinavien, då krävs det att vi satsar minst 2% av BNP på försvaret, helst ännu mer, det ska kännas riktigt obekvämt att invadera oss om så händer. Jag är inte emot NATO, men frågan är hur vi ska göra, vi borde ha försvarssamarbete med Finland och dem baltiska länderna.


   
SvaraCitera

presidente:
Absolut inte!
Hellre en militärallians med Ryssland än med NATO, Fast jag vill helst se en nordisk försvarsallians.

Men det är ju Ryssland som är hotet?!? Varifrån annars är vi hotade?


   
SvaraCitera