Aviseringar
Rensa alla

vill du betala mer skatt för invandring?


Ämnesstartare

mer än vad du gör nu?  Skeptisk

alla arbetslösa: låtsas att ni har en inkomst


   
Citera
Ämnesstartare

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan är felformulerad och bör istället lyda:

Är du beredd att offra dina barns trygghet, din välfärd, din trygga pension, halva din lön, ditt kulturarv och ditt land för fortsatt inhuman invandring?

Svaret är nej. 

Istället ska vi hjälpa så många möjligt till ett så lågt pris som  möjligt. Inte tvärtom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Är du beredd att offra dina barns trygghet, din välfärd, din trygga pension, halva din lön, ditt kulturarv och ditt land för fortsatt inhuman invandring?

Svaret är nej.

this


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehm, tänkte mest på pensionen och det faktum att det inte kommer hålla så som det ser ut nu.. Det där med kultur skiter jag i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får typ samma pension av att gå på soc hela livet som om man arbetat. Think of that.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Är du beredd att offra dina barns trygghet, din välfärd, din trygga pension, halva din lön, ditt kulturarv och ditt land för fortsatt inhuman invandring?

Nej, min fråga är väldigt objektiv medan din inte är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också invändningar mot frågeställningen. Oroväckande många invandringskritiker säger sig vilja verka för ett lägre skattetak, som någon hämnd mot välfärdssamhällets felprioriteringar.

Skatter är bra, och det är tack vare vårt höga skattetak som vi historiskt kunnat bygga upp ett välfärdssamhälle. Den principen tycker jag ska kvarstå, vi behöver bara omprioritera. Hör vi upp med invandringen så kommer många utgifter att försvinna på sikt och vi kommer att börja spendera dem på poster som vi under ett tag nu negligerat allt mer för att finansiera vår invandring.

Skatten ska även inte vara något som vi frivilligt betalar efter vad vi personligen känner för att vi vill betala utan någanstans ska den följa oss svenskars kollektiva behov. Den ska nyttja den breda massan.

Så frågan ska enligt mig vara om vi inom ramen för våra ekonomiska förutsättningar idag har råd att finansiera den invandring vi för, och de flesta av oss är nog rätt säkra på vad vi vill svara på den frågan. Att diskutera ifall vi bör höja den för att finansiera ytterligare en post då vårt skatttak redan är högt bör inte vara av intresse.

Vet inte om jag har svarat på frågeställningen nu men velat säga det här ett bra tag utan att ha fått chansen att göra det så tog chansen att göra det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Har också invändningar mot frågeställningen. Oroväckande många invandringskritiker säger sig vilja verka för ett lägre skattetak, som någon hämnd mot välfärdssamhällets felprioriteringar.

Skatter är bra, och det är tack vare vårt höga skattetak som vi historiskt kunnat bygga upp ett välfärdssamhälle. Den principen tycker jag ska kvarstå, vi behöver bara omprioritera. Hör vi upp med invandringen så kommer många utgifter att försvinna på sikt och vi kommer att börja spendera dem på poster som vi under ett tag nu negligerat allt mer för att finansiera vår invandring.

Skatten ska även inte vara något som vi frivilligt betalar efter vad vi personligen känner för att vi vill betala utan någanstans ska den följa oss svenskars kollektiva behov. Den ska nyttja den breda massan.

Så frågan ska enligt mig vara om vi inom ramen för våra ekonomiska förutsättningar idag har råd att finansiera den invandring vi för, och de flesta av oss är nog rätt säkra på vad vi vill svara på den frågan. Att diskutera ifall vi bör höja den för att finansiera ytterligare en post då vårt skatttak redan är högt bör inte vara av intresse.

Vet inte om jag har svarat på frågeställningen nu men velat säga det här ett bra tag utan att ha fått chansen att göra det så tog chansen att göra det nu.

"Om staten hade höjt skatten för att kunna finansiera invandringen, hade du isåfall gillat det eller inte gillat det?"

Ungefär så menade jag. Om dom höjer eller sänker någon annan skatt är irrelevant för den här frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: "Om staten hade höjt skatten för att kunna finansiera invandringen, hade du isåfall gillat det eller inte gillat det?"

Vem fan gillar skatt och moms? Det är fett ocoolt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nederländaren:

Vem fan gillar skatt och moms? Det är fett ocoolt!

alla som röstar på v


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa    


   
SvaraCitera
mynona

Jag är inte så intresserad av invandringsfrågan. Men jag betalar gärna så hög skatt som krävs för att finansiera välfärden oavsett invandringens storlek, så jag förmodar därför att svaret är ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jag är inte så intresserad av invandringsfrågan. Men jag betalar gärna så hög skatt som krävs för att finansiera välfärden oavsett invandringens storlek, så jag förmodar därför att svaret är ja

Vad menas med "vad som krävs". Inget krävs egentligen, välfärden är bara ett begrepp fritt för många tolkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

alla som röstar på v

Håller inte med... visst enstaka finns det, men många är sådana som vill ha högre skatter eftersom de själva tjänar på det. De som är rika, röstar vänster och tycker det är coolt att betala skatt är inte överdrivet många.


   
SvaraCitera