Aviseringar
Rensa alla

Vill du ens fira jul?


mens
 mens
Ämnesstartare

mmmmmmmmmmm


   
Citera

vill äta cpmkt julmat, så ja. men firar inte utöver det ändå så...


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

sinnessjuk uns:
vill äta cpmkt julmat, så ja. men firar inte utöver det ändå så...

brukar ni ge klappar? 


   
SvaraCitera

mja, jag firar ju inte jul för vad det egentligen är till för men jag vill ju äta all julmat å umgås med släkten Tumme upp


   
SvaraCitera

ja det vill jag, det e najs

det blir som en oas mot allt annat tråkigt


   
SvaraCitera

Jag skulle vara glad om jag slapp.


   
SvaraCitera

Vet inte, det kan vara rätt så mysigt men det är likadant varje jul. Precis likadant, det är inte som den ljuva överraskningen som när man var liten.


   
SvaraCitera

mens: ja

:)))))) 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

ska ni göra ngt julgodis? har tänkt göra knäck sedan typ två år men det har ej blivit av. eller om det blev av ngt år. minns ej. har nog kvar sirapsflaskan iaf. eller så användes den till ngt annat.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

borde bli poet alltså


   
SvaraCitera
mynona

mens: ja

Inte varje år, men i år vill jag det faktiskt. jag behöver den känslan av att kunna slappna av, sätta livet och vardagen på paus och vara barn bland chokladaskar, filmskvalande och öm moder ett tag. 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

Inte varje år, men i år vill jag det faktiskt. jag behöver den känslan av att kunna slappna av, sätta livet och vardagen på paus och vara barn bland chokladaskar, filmskvalande och öm moder ett tag. 

låter mysigt! känner du ingen stress över julklappsköp eller julfixande?


   
SvaraCitera

mens: ja

Umgås med sina nära, äta julmat, proppa i sig choklad, titta på film, öppna paket och spöa brosan (eller så spöar han mig) på Mario Kart.


   
SvaraCitera

Vi kör en modifierad variant av jul. Vi träffas, äter mat och godsaker i julens regi, men skippar julklappar och annat som känns jobbigt.

Vi har vanligtvis inga barn med på jul så julklappar känns onödigt. Vi har dock julklappsbyte, där alla köper nånting för ca 200kr som man sedan delar ut slumpmässigt på kul.

Det känns som en skön kompromiss mellan tradition och vad som är bekvämtTumme upp
Inga tvång eller ångestmoment.


   
SvaraCitera

Absolut, det är ju en ganska stor chans att man får grejer till trummorna då!!! Så JA FÖR FAN!


   
SvaraCitera