Aviseringar
Rensa alla

Vill du sitta?


Ämnesstartare

Bussen är full. 
En gammal man kommer upp . Mannen har mycket dålig balans. Han kommer in och tränger sig mellan olika personer. Han står nu framför en mamma och två barn. Bussen tvärbromsar och gissa vad? Han ramlar framlänges och mamma med två barn skriker. 
VAD I HELVETE GÖR DU? Du skulle verkligen behöva sätta dig.
Mannen mumlar något sen blev det tyst i hela bussen.
Många står så tätt intill varandra så man kan känna lukten. Vissa stinker. Vissa helt fantastiskt. Har man tur så står man bredvid någon som luktar sommar och blommor. 
Ingen frågar honom om han vill sitta. Ingen säger något till honom och jag tänker varför är folk så jäkla envisa?
Jag sitter längst fram i bussen och frågar mig själv " Ska jag låta honom sitta "? Okej, det klart som fan han ska sitta. Samtidigt så säger min kompis att jag ska göra det.
Jag vänder mig om och frågar. 
"Hej, vill du sitta här"?
Jag känner att många tittar på mig. Som om det är konstigt att visa lite empati.
men.
men.
men.
"Nääej, din idiot, jag vill inte sitta ner"
Det är hans svar på min snälla fråga. 
Just "din idiot".
"hehe, okej"

Hur skulle ni känna er om ni var jag i den situationen? 


   
Citera

skulle känna "jaha" i en sekund och sen tänka på annat


   
SvaraCitera

Bygg en mur runt honom som i forknife. #victoryroyale
Nej men jag hade nog svarat med "gubbjävel" eller någon annan trevlig kommentar.


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes
 "din idiot".

förstod inte just den här och vem är det som säger detta? 😛


   
SvaraCitera

jag skulle ha sagt det mest snällaste jag kom på hoppas att du fick en hjärnblödning (är väldigt aggressiv ifall någon säger något elakt till mig) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

förstod inte just den här och vem är det som säger detta? 😛

Gamlingen


   
SvaraCitera

Jag hatar när man försöker vara snäll och omtänksam men så får man ingen respekt tillbaka. Men hade nog inte sagt mer än "skit i det då" eller liknande. Skulle dock vara riktigt förbannad inombords.


   
SvaraCitera

Håller med. Väldigt lågt med personer som inte visar kärlek tillbaka när man själv är väldigt omtänksam osv.


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:
Hur skulle ni känna er om ni var jag i den situationen?

Alltså, jag hade kännt att jag gjort helt rätt i situationen, jag hade tagit lite civilkurage och gjort rätt för mig (nu menar jag inte civilkurage som att bryta mot någon lag utan bara gjort rött för sig). Hade jag varit gubben hade jag tackat så väldigt och tagit din erbjudna plats.


   
SvaraCitera

Idiot kan du själv vara skulle jag sagt. 
Du försökte bara vara snäll mot en gubbjävel


   
SvaraCitera

alltså, jag hade nog inte gjort mycket mer då det är en gammal person 🙂 


   
SvaraCitera