Aviseringar
Rensa alla

Vill du testa labbodlat kött?


Ämnesstartare

Zymba:

Vill du diskutera miljöfrågan och huruvida den är överdriven eller ej föreslår jag att du kollar om vi har en sådan tråd eller skapar en ny tråd. Visserligen är detta relaterat, men huvudsakligen är det tänkt att vi ska diskutera labbodlat kött, inte miljöfrågans trovärdighet. 

i sin kontext så svarade jag på frågan, nej jag vill inte äta nå jävla plast kött ,miljöfrågan är överdriven, finns ingen större anledning att göra labbodlat kött. Trodde dem flesta skulle förstå.


   
SvaraCitera
Exner

Om det är minst lika bra som djurkött, absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, under förutsättning att det råder stor enighet bland flera olika, helt oberoende, forskare.


   
SvaraCitera
Kudhos

Kött som kött. Samma näring. 


   
SvaraCitera

Njae, alltså. Jag vill inte äta till största delen kemikalier eller konstlad mat. Jag vill ha riktig mat med naturliga näringsämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, pga kött har för det mesta snuskig konsistens.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Ni som säger nej och hellre fortsätter att stödja en industri som består av tortyr är as.


   
SvaraCitera
reben

kanske 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja


   
SvaraCitera
Draug

Zymba: Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Ja. Ni som säger nej och hellre fortsätter att stödja en industri som består av tortyr är as.

Tänk om folk som röstsr nej ör veganer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns inte bra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja

Beror lite på. Jag är ju lite inne på det spåret att även om kött är gott så är inte våra kroppar gjorda för att äta den mängd animaliskt protein som vi gör idag. Oavsett om det är odlat i labb eller kommer från "riktiga" djur. 

Skulle det dock inte vara skadligt för oss så varför inte. Annars tror jag nog att vi lika gärna kan äta icke-animaliska grejer. 


   
SvaraCitera

Armagedon:
Njae, alltså. Jag vill inte äta till största delen kemikalier eller konstlad mat. Jag vill ha riktig mat med naturliga näringsämnen.

så du menar att du inte äter varken hel- eller halvfabrikat idag med andra ord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Vet inte/osäker

Känns lite läskigt som sagt, bli nog kske hellre veg då


   
SvaraCitera