Aviseringar
Rensa alla

Vill du vara hälsosam?


Ämnesstartare

Okej, är det bara jag som tycker att hälsa är en av de mest dumma saker att eftersträva någonsin (efter lycka)? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hur resonerar du kring detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mådde bra när jag var "hälsosam" (vad jag ansåg iaf, bra mat o môe träning) så, ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Ja


   
SvaraCitera
mynona

space: Ja

... eller; i allmänhet, generellt, så att jag har, jag så att säga, kraftresurser för de gånger jag avsiktligt väljer att strunta i hälsan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är alltid sjuk. vill vara frisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0119linnea:
Hur resonerar du kring detta?

Efter lite tänkande går det konstatera att det finns ohälsa. Det bevisar dock ej att hälsa existerar. Vad är ens hälsa? Vet någon det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är enligt mig ingen som bestämmer universella definitioner för alla. Varje individ bildar sig en egen uppfattning kring saker och ting. Hälsa som i att må fysiskt och psykiskt bra är givetvis något jag föredrar att sträva efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, vill pumpa muskler och så


   
SvaraCitera
Kudhos

Är hellre hälsosam än motsatsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0119linnea:
Det är enligt mig ingen som bestämmer universella definitioner för alla. Varje individ bildar sig en egen uppfattning kring saker och ting. Hälsa som i att må fysiskt och psykiskt bra är givetvis något jag föredrar att sträva efter.

Du tror att det är din ide? Något du tänk ut självständigt? Okej... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Mådde bra när jag var "hälsosam" (vad jag ansåg iaf, bra mat o môe träning) så, ja.

^
...även fast jag måste erkänna att jag tillfälligt mår ruskigt fint när man äter oerhört ohälsosamt (pga. så jääävla gott) och sitter still.
Men tillfälligheter bör förbli just tillfälligheter är min förhoppning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Är hellre hälsosam än motsatsen.

Som att säga hellre Gud än ingen Gud... förstår du? Poängen är att när man säger ingen Gud, så tänker man helt annorlunda, och det som först oroar en slutar gör det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För den radikala motsatsen har nämligen en annan uppdelning och inte den mellan hälsa och ohälsa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Du tror att det är din ide? Något du tänk ut självständigt? Okej... 

Det är min personliga tanke om hälsa, ja.


   
SvaraCitera