Aviseringar
Rensa alla

Vill du vara med och skriva och hjälpa till med en sida om iPhone?


Ämnesstartare

Tjenare!

För ett tag sedan skapade jag en ny hemsida som handlar om iPhone, men det känns väldigt tråkigt att ensam utveckla hemsidan. Därav min tråd.

Det jag kräver av dig är:
- Du skall äga en iPhone.
- Du skall ha ett stort intresse av iPhone.
- Du skall behärska det svenska språket väl.
- Du behöver små kunskaper i Wordpress.
- Du skall vara seriös med det här.
- Du är helst över 14 år gammal.

Är kraven rimliga och passar in på dig? - Sök nu, skicka ett PM! 🙂

Nu lite beskrivning om hemsidan. Jag vill inte nämna adressen direkt i forumet, men är ni intresserade är du mer än välkommen att skicka ett PM, så får ni adressen till sidan. Det jag kan säga är att det är en .se domän.

Sidan är byggd i Wordpress och tanken är att besökarna skall få tips på de bästa apparna, de senaste nyheterna och andra bra tips om iPhone.

Din främsta uppgift blir att fylla sidan med innehåll, men andra saker kan du även få göra om kunskap finns.

Det var väl en liten kort beskrivning, men om ni har frågor är det som sagt bara att slänga iväg ett PM till mig.

Tack på förhand!

Mvh Christopher [bigcheers]


   
Citera

Nej


   
SvaraCitera

Kör du på en linuxplattform så kan jag hjälpa dig att optimera/administrera skiten.


   
SvaraCitera

Chriztopher:

- Du skall äga en iPhone.

Chriztopher:

- Du skall ha ett stort intresse av iPhone.

aristoteles:

Kör du på en linuxplattform

[rolleyes]


   
SvaraCitera

min spontana tanke är:

behövs en sådan här sida..?
finns det inte redan massor av sidor av applebogar?


   
SvaraCitera

Alla smartphones är gift.


   
SvaraCitera

aristoteles:

linuxplattform

Jobbar du med opsview?


   
SvaraCitera

nej sorri


   
SvaraCitera

Vad är lönen?


   
SvaraCitera

massgrav:

Jobbar du med opsview?

Ja, bland mycket annat.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ja, bland mycket annat.

Ska vi bli kompisar? Prövade Opsview lite hastigt för ett tag sedan och gillade det, men finns ju så jävla många NMS'er att man blir galen. Nagios är ett jävla helvete [cry]

Testade att köra observium för statistik över en längre period, sjukt nice projekt som dock inte är moget riktigt än.

Vad skulle du rekommendera för ~20 maskiner? Routrar och annat kan tillkomma senare.


   
SvaraCitera

massgrav:

Ska vi bli kompisar? Prövade Opsview lite hastigt för ett tag sedan och gillade det, men finns ju så jävla många NMS'er att man blir galen. Nagios är ett jävla helvete [cry]

Kör opsview för cirkus 300 maskiner, det funkar fint faktist. Kör det hemma också för typ 12 burkar.

Nagios är fint det med, men tycker opsview har sina fördelar.

Vill du ha peka-klicka-grejor så är opsview vad jag skulle rekommendera.


   
SvaraCitera

aristoteles:

hemma

Virtualiserade system då antar jag? annar är det ett mäktigt antal burkar att bara ha hemma.

Opsview har ju rätt schysst användarbas och många plugins, ser rätt sexigt ut också. Testade Zabbix också, hua.


   
SvaraCitera

massgrav:

Virtualiserade system då antar jag? annar är det ett mäktigt antal burkar att bara ha hemma.

Tre fysiska och resten virtualiserade, har dock en rackserver liggande som jag inte kör just nu också.

massgrav:

Testade Zabbix också, hua.

Känner att zabbix interface är en djävla djungel.


   
SvaraCitera

aristoteles:

zabbix interface är en djävla djungel.

QFT


   
SvaraCitera