Aviseringar
Rensa alla

Vill ej vara ett svin


Ämnesstartare

Tjena, jag är en kille, 16 år som har ett problem.

Min flickvän har verkligen utstrålningen att vara en tyst, blygsam och pryd flicka som inte håller på med något konstigt alls och är öppen med saker.

Men saken är att hon bara är väldigt stängd. Hon umgås med bara en förutom jag, och det är ju en tjej och då kan de prata om en hel del. Men men, saken är att jag vet inte så mycket om henne. Känt henne i 2 år (inte pratat alls mkt då) och varit ihop i 5 månader.

Men men, när jag får reda på saker som jag inte "trodde om henne" så blir jag helt paff och det känns... extremt konstigt. Tänk er att ni får reda på att eran brorsa är bästa vän med dina vänner och de har massa roliga gemensamt men ingen har någonsin nämnt något - inte för att hålla det hemligt, men för att det inte "kommit på tal". Eller att eran mamma kommer på dig röka, och liknande.

Några exempel är att jag hänger en hel del på flashback, och kollar bland annat i gore-avdelningen (klipp med riktiga människor som blir torterade/mördare osv), i sextrådarna osv. Sen får jag reda på att hon också gör det - jag som haft inställningen att hon inte alls lockades av såna brutala saker och att hon inte brydde sig om sex på fritiden. För er kanske det låter bara häftigt - men jag fick svindelkänslor och blev extremt nedstämd flera dagar efterråt.

En annan är när hon säger att hon ska träffa sin kompis. Hon säger inget om att de ska dricka sig fulla. Sen när jag via hennes kompis blogg läser "vi ska ut och dricka sprit", så känner jag likadant. Inte är jag orolig för att hon dricker, men det känns bara så... fel, känns som att jag helt enkelt inte känner henne.

Att fråga frågor är helt uteslutet då hon inte vet något värre än att komma på saker, att svara på frågor kan hon men "berätta lite om ditt privatliv så vi lär känna varandra" går ABSOLUT inte för henne.

En till sak är att jag blir extremt lätt svartsjuk, om hon bara skriver om en annan kille och i positivt syfte så känns det som att jag är totaldissad och hon är mer intresserad av honom.

Ja, någon som har någon idé vad jag ska göra? Jag har försökt "komma över det", men varje gång nåt händer så känner jag att jag inte känner min egen flickvän som jag träffar flera gånger i veckan!

Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag känner igen mig väldigt mycket i din situation.

Det bäst är egentligen att dumpa, lättare sagt än gjort, jag vet. Men så är det.

Annars kan du ju fortsätta jobba på den här tjejen och fortsätta vara förvirrad tills du en dag inser att det ändå inte kommer funka.

Rädslan för att bli ensamma igen gör oss svaga.


   
SvaraCitera

Kanske ska lära känna bruden innan du bli ihop me'na.


   
SvaraCitera

Skärp dig. Du mår dåligt över att din flickvän hänger på samma forum som du, och att hon dricker alkohol utan att rapportera till dig först? Du låter jobbig.


   
SvaraCitera

Nachac:

Kanske ska lära känna bruden innan du bli ihop me'na.

Tänkte också på det. Visst att man inte vet exakt allting om sin flickvän, men man måste ju känna henne för att bli ihop med henne. Annars kan man ju lika gärna bli ihop med vem som helst.


   
SvaraCitera

Åå jag tycker synd om dig[sad] Jag hade ett liknade problem med min kille i början för föst när vi snackade på msn mycket så var hans så snälla och pratsam..men efter ett tag när vi träffades och sånt..så blev det tillslut att jag fick veta att han fest röker och dricker festar och sånt..och jag är ju sån att jag har aldrig varit den typen så när jag var med honom en gång så följde jag bara efter honom för jag var rädd...jag har haft dålig erfarenhet av fulla personer [sad] Men jag fick leva med det och han förstod mig när jag sa att jag var rädd men att jag ändå inte ville att han skulle gå på en fest utan mig...för jag ville inte att nått skulle hända honom.. Som tur iaf snackade vi oss genom det [y] du kan testa vet ja det kan funka [smile]


   
SvaraCitera

m123q:

men jag fick svindelkänslor och blev extremt nedstämd flera dagar efterråt.

Varför? x)

m123q:

En till sak är att jag blir extremt lätt svartsjuk, om hon bara skriver om en annan kille och i positivt syfte så känns det som att jag är totaldissad och hon är mer intresserad av honom.

Du kanske borde försöka bygga lite på ditt självförtroende/självkänsla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni ens pratat med varandra? Sedan kan man ha vänner/pojkvänner till olika saker, utan att behöva nämna det för den andra. Hon känner väl bara att hon inte behöver dela med sig av allt.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Tänkte också på det. Visst att man inte vet exakt allting om sin flickvän, men man måste ju känna henne för att bli ihop med henne. Annars kan man ju lika gärna bli ihop med vem som helst.

[y]


   
SvaraCitera
Tyrael

m123q:

För er kanske det låter bara häftigt - men jag fick svindelkänslor och blev extremt nedstämd flera dagar efterråt.

llooll:

bäst är egentligen att dumpa


   
SvaraCitera

m123q:

Jag har försökt "komma över det", men varje gång nåt händer så känner jag att jag inte känner min egen flickvän som jag träffar flera gånger i veckan!

Du är för tjejig för ditt eget bästa [smile]
Nej, men... Kanske göra slut och lära känna henne, eller bara försöka respektera att hon inte är den du tror>inte den du ville ha egentligen?

Jag får liknande känslor när jag får reda på vad mina vänner gör utan att jag vet om, tex min jämnåriga killkompis blir tillsammans med en 96a osv. men de är ju ändå kompisar, inte lika illa som partner. Nu flummade jag lite, ursäkta.


   
SvaraCitera

tycker du verkar ganska löjlig antingen litar du på din guzze eller inte u decide.

Dold text: 12k[cool]


   
SvaraCitera

trodde att man lärde känna en person innan man blev tillsammans med den


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera