Aviseringar
Rensa alla

Vill flytta till USA


Ämnesstartare

Jag är bara 17 år nu men vill i framtiden flytta till USA.
Kan absolut engelska flytande så det blir inga problem. Men vet ni hur det är att flytta till USA? Vad krävs? Är det superdyrt? 
🙂 Bara är intresserad av att veta lite så snälla inga kommentarer om att jag är helt ute och cyklar eller så 🙂 Tack!


   
Citera

Det är lättare sagt än gjort.

Det enklaste är nog att plugga där, typ bli utbytesstudent.


   
SvaraCitera

Hoppas du kommer till insikt i hur mkt bättre Sverige är, eller för all del Europa när du är där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är lättare sagt än gjort.

Det enklaste är nog att plugga där, typ bli utbytesstudent.

Tack, funderar faktiskt 🙂


   
SvaraCitera

Alltså tog för givet att du inte är amerikansk medborgare eller har ett greencard. 


   
SvaraCitera

surething: Tack, funderar faktiskt 🙂

Vet ej hur det fungerar riktigt, men antar att den svenska skolan betalar din utbildning där då.. Annars lär det bli dyrt, jättedyyyyyrt

 vi inväntar ngn som har koll i tråd1

BUMP


   
SvaraCitera

Bumpar tills du får hjälpppppp


   
SvaraCitera

S3ON: Bumpar tills du får hjälpppppp

Verkar inte vara någon på UM som har kunskaper om detta eller är intresserad av att diskutera frågan.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Om du har facebook så finns det utan tvekan grupper på facebook med svenskar som flyttat(om så tillfälligt) till facebook, så kanske ska är bra att höra i någon grupp där? 

Har du funderat på au-pair-jobb där? Brukar vara en inkörsport för många. 


   
SvaraCitera

PMR: Om du har facebook så finns det utan tvekan grupper på facebook med svenskar som flyttat(om så tillfälligt) till facebook,

RodnarRodnarRodnar


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Varför man vill ha ett Green card? Det ger dig som utländsk medborgare rätten att leva och bo i USA, dvs. jobba och vara en del av systemet.

Finns flera sett att få ett Green card:

  • Om är rik då kan köpa för 1 miljon dollar.
  • Vinna det årliga Green card lotteriet.
  • Kan jobba dig till ett Green card genom att först på arbetsvisum och sedan bli sponsrad av företaget. De sköter då kontakten med staten i USA och fixar ett Green card.
  • Genom att en familjemedlem som är bosatt i USA. Har du en nära familjemedlem i USA så är detta alternativ enklast och snabbast.

   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tigerdrottningen:

RodnarRodnarRodnar

HAHAHAH. åh hur kunde jag missa detta... fast.. är fan många som lever sina liv på facebook.. kanske freudiansk felstavning?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

USA* ska det såklart stå!


   
SvaraCitera

PMR:

HAHAHAH. åh hur kunde jag missa detta... fast.. är fan många som lever sina liv på facebook.. kanske freudiansk felstavning?

Det eller trötthet! Gissar på freud


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Verkar inte vara någon på UM som har kunskaper om detta eller är intresserad av att diskutera frågan.

bumpar tills de blir intresserade Rodnar


   
SvaraCitera