Aviseringar
Rensa alla

Vill fortsätta i samma gymnasieskola


Ämnesstartare

Hej!
Jag går 3:året på gymnasiet. Jag har hörst att man kan gå ett extra år om man vill höja sitt betyg? Stämmer det? eller hur ska jag göra för att fortsätt på samma gymnasie?[cry][cry][cry]


   
Citera

Fråga rektorn eller studievägledaren.


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Jag går 3:året på gymnasiet. Jag har hörst att man kan gå ett extra år om man vill höja sitt betyg?

Sista året har precis börjat för din del.. Du har god tid på dig! [bigsmile]


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Jag har hörst att man kan gå ett extra år om man vill höja sitt betyg?

Haha ett? Börjar du om är du fast för alltid, det är minimum 5 år på att läsa upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweet Misery:

Haha ett? Börjar du om är du fast för alltid, det är minimum 5 år på att läsa upp

5år? hur?


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

5år? hur?

Je déteste la soupe aux pois


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sista året har precis börjat för din del.. Du har god tid på dig!

Men i årskurs två bytte jag linje och fick läsa upp två ämnen som jag hade m issat o jag blev inte nöjd med mitt betyg så jag skulle vilja örja om tvåan. Vet inte tror ni att jag skulle få det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stephsnipple:

Fråga rektorn eller studievägledaren.

Men i årskurs två bytte jag linje och fick läsa upp två ämnen som jag hade m issat o jag blev inte nöjd med mitt betyg så jag skulle vilja örja om tvåan. Vet inte tror ni att jag skulle få det?
att forstsätta isamma gymnasieskola är viktigt för mig [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweet Misery:

Je déteste la soupe aux pois

men jag vill inte gå i komvux o sånt där jag vill bara gå om tvåan


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

men jag vill inte gå i komvux o sånt där jag vill bara gå om tvåan

Du får vilja vad du vill, men det kommer inte hjälpa dig. Det blir specialkurs med Jan Björklund i närvaro och uppförande för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweet Misery:

Du får vilja vad du vill, men det kommer inte hjälpa dig. Det blir specialkurs med Jan Björklund i närvaro och uppförande för dig

Jag har aldrig varit frånvarande jag upptäckte bara vad jag ville syssla med i framtiden o jag behövede inte gå den gymansielinjen jag gick på [cry]


   
SvaraCitera

Har för mig att skolan har en "skyldighet" att hjälpa elever som gick ut med ett samlat betygsdokument. Alltså att eleven inte uppnått dom kriterier som skolan och kursen kräver för ett fullständigt slutbetyg.

Du får läsa några ämnen (tror det handlar om 2-3 stycken) och läsa om dem tillsammans med en eller flera andra klasser.


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Jag har aldrig varit frånvarande jag upptäckte bara vad jag ville syssla med i framtiden o jag behövede inte gå den gymansielinjen jag gick på

Då får man skylla sig själv, helst ska man veta redan vid 10 års ålder vad man vill göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Du får läsa några ämnen (tror det handlar om 2-3 stycken) och läsa om dem tillsammans med en eller flera andra klasser.

Även om man fått betyg?


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Även om man fått betyg?

Ytterst skeptisk. Tror dessvärre att det inte går. Ett alternativ är att du söker en komvuxutbildning, likadan som du redan slutfört. Berätta att ditt syfte är att höja betygen och i vilka ämnen det rör sig om.

Men hade jag varit i dina kläder hade jag sökt andra kurser eller till högskolor. Att sitta med bra gymnasiebetyg gynnar sig sällan.


   
SvaraCitera