Aviseringar
Rensa alla

Vill gå ner i vikt snabbt


Fläderpojken:

m du inte är vegeterian så kör med LCHF (Low carb, high fat), jag gick ner 3 kilo på 2 veckor men inte säker på att det funkar för dig då du inte är överviktig som jag var.

[no-no]


   
SvaraCitera

Myksa:

Skönaste är nog bara att inte bry sig. Ju mindre man bryr och oroar sig desto lyckligare och längre lever man. [party]

absolut jättesant


   
SvaraCitera

Skippa kolhydraterna, kör 70/30 protein/fett.
Köp "Lose it" från gymgross (framför allt för att det minskar sötsuget under deff, du kommer bli extra sötsugen när du inte käkar kolhydrater).
Kör så många morgonpromenader du orkar då förbränningen är som högst direkt vid uppvaknande.

Skippa allt onyttigt som godis, chips, läsk.
Akta dig även för kolhydratbomber, dvs ingen pasta, potatis, ris, bröd m.m.

Håller du kosten lovar jag dig att du kommer gå ner många kilon på bara några veckor.

Kom ihåg att om kroppen inte får i sig nåt fett äter metabolismen även på musklerna, vilket kommer få ditt utseende att se slappare ut trots att du går ner i vikt.
Därav är det viktigt att du får i dig fett också.
Kött med sallad och en kesella-dipsås är att rekommendera!

Lycka till!


   
SvaraCitera

isola:

vad är det för ett fint bord???

är mitt skrivbiord [blush] bilden är tagen från blockaet för far la ut det å ja ba "NEEEEEEJ SÄLJ ENTE JA VILL HA DE!!!!"


   
SvaraCitera

mopsen:

är mitt skrivbiord [blush] bilden är tagen från blockaet för far la ut det å ja ba "NEEEEEEJ SÄLJ ENTE JA VILL HA DE!!!!"

Jättefint!


   
SvaraCitera

Kenslan:

till

... hur kan du ge sådana tips till någon som nästan är underviktig?


   
SvaraCitera

isola:

... hur kan du ge sådana tips till någon som nästan är underviktig?

nästan underviktig? måste gå ner ÅTTA KILO för att klassificeras som underviktig.............. läs din läxa............


   
SvaraCitera

mopsen:

nästan underviktig? måste gå ner ÅTTA KILO för att klassificeras som underviktig.............. läs din läxa............

Antar att du syftar på bmi nu, och nej, hon är inte underviktig nu, men kommer att bli om hon bantar.
Så att ge någon som är på gränsen till underviktig bantningstips är enligt mig rätt galet.


   
SvaraCitera

isola:

Så att ge någon som är på gränsen till underviktig bantningstips är enligt mig rätt galet.

HION ÄR INTE PÅ GRÄNSEN
och jag tror ej att hon vill bli underviktig ty dt finns bara en diagnos på detta vilket är ätstörd
hon vill vara nyttig men känna sig bra i bikini

hon är 8 kg från undervikt
skalar vi av 3 kg vilket är en rimlig definition på NÅGRA och ej 1 dussin som hon tydligt skriver blir det finemang


   
SvaraCitera

mopsen:

och jag tror ej att hon vill bli underviktig ty dt finns bara en diagnos på detta vilket är ätstörd

En ätstörning kommer smygande, vilket jag tror att du vet. Det börjar ofta i ung ålder som en vilja att äta nyttigt, ta mindre och mindre portioner, bli mer och mer kräsen osv.
Du vaknar ej upp en från en annan med fullt utblommad anorexia.

mopsen:

hon vill vara nyttig men känna sig bra i bikini

Hon är 12? [tard]
(om det nu är hon badlesbotjejen, men vet ej om det är)
Hursomhelst så är det inte en vikt som någon i puberteten ska lämna, då man behöver fett för att utvecklas.
Jag förstår ej varför jag förklarar detta för dig då du ändå måste vara ganska införstådd i detta.


   
SvaraCitera

isola:

(om det nu är hon badlesbotjejen, men vet ej om det är)

det är nog inte lesbotjejen typ hon redan gått igenom äs

isola:

Hursomhelst så är det inte en vikt som någon i puberteten ska lämna, då man behöver fett för att utvecklas.

jag tror ej att om man har 12 kg lr 10 kg fett har en sådan stor betydelse.

isola:

ag förstår ej varför jag förklarar detta för dig då du ändå måste vara ganska införstådd i detta.

jag har bara något emot att du definierar ALLT som har med vikt och kroppsmodifikation att göra som ätstördsrelaterat och destruktivt. du är så pass emot ätstörningar att du blir extrem.


   
SvaraCitera

mopsen:

ag tror ej att om man har 12 kg lr 10 kg fett har en sådan stor betydelse.

Var fick du dem siffrorna ifrån? Vem har ens sagt att hon ska gå ner så mycket? :S

mopsen:

det är nog inte lesbotjejen typ hon redan gått igenom äs

Man blir ju aldrig av med det [sad]

mopsen:

något emot att du definierar ALLT som har med vikt och kroppsmodifikation att göra som ätstördsrelaterat och destruktivt. du är så pass emot ätstörningar att du blir extrem.

Nä det är bara när småtjejer som är helt normalviktiga verkar ha stirrat sig blinda på någon reklampelare där modellen är 180 och har xs i storlek och verkar vilja efterpaa det som som jag blir irriterad, eller när de inte verkar förstå att en pubertetskropp inte mår bra av att bantas.


   
SvaraCitera

isola:

... hur kan du ge sådana tips till någon som nästan är underviktig?

Förstår absolut ditt resonemang, och kan även tillägga att jag ej kollade upp fakta runtom utan bara fokuserade på det jag läste i tråden.

I just såna här frågor blir det en jävla dubbelmoral. Vore världen perfekt skulle man få alla människor att inse att dom är perfekta precis som dom är, då skulle alla vara nöjda med sig själva utan att behöva svälta, äta nyttigt, träna, operera sig och vad det nu kan vara. Men faktum kvarstår, världen är inte perfekt!

Visst, kroppen behöver absolut fett för att kunna utvecklas i så stor utsträckning som möjligt, framför allt i ung ålder.
MEN! Må dåligt psykiskt kan leda till så mycket mer problem än att väga något eller några kg för lite, det är ett faktum.

Så jag personligen (MINA EGNA åsikter!) prioriterar psykiskt välmående framför "idealvikt" enligt tabeller och skit. Det kommer hjälpa dig mer i livet, med all säkerhet.

Sen kommer dubbelmoralen in.. det kan absolut leda till ätstörningar som du säger, och det är där det är i princip omöjligt att hitta balansen på hur långt man ska driva det.
Jag tränar själv och har därför väldigt stort fokus på min vikt, oavsett om det är över- eller undervikt så påverkar det nå enormt.
Jag kan bli helt knäckt, eller överlycklig när jag ställer mig på vågen efter en vecka.

Jag har skrivit mina personliga tankar och åsikter, och har inte och kommer aldrig heller påvisa att det jag skriver Är korrekt på något vis.
Sen om man vill ta åt sig eller inte är varje persons individuella val.


   
SvaraCitera

LifeIsABitch:

Finns det någon jätte jätte snabb diet eller något liknande som gör att man blir några kilon lättare?

VLCD + springa varje dag är nog det snabbaste sättet att gå ner på. då tappar man ca 2 kg i veckan kanske, om man är duktig. men det kan bli farligt om man håller på för länge, helst inte mer än 2v i taget tror jag.

men i allmänhet är det enda som gäller att stoppa i sig färre kalorier än man gör av med.

ett till tips: ignorera alla tards som håller på och typ "motionera två gånger i veckan och ät mindre godis, räknar man kalorier blir man anorektisk" eller "jobba på självkänslan istället, det är vackert med kurvor". folk som säger sånt är oftast tjockisar som vill att alla andra också ska bli tjocka så de ej känner sig ensamma.


   
SvaraCitera

LifeIsABitch:

jätte jätte snabb diet eller något liknande som gör att man blir några kilon lättare?

Om jättesnabbt är beach 2012 ja.


   
SvaraCitera